شناسهٔ خبر: 35858860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سخنگوی شبه‌نظامیان کرد: قدرت پاسخ‌گویی به ترکیه را داریم

فارس

سخنگوی نیروهای «دموکراتیک سوریه» با بیان اینکه ارتش ترکیه به هیچ کدام از اهداف خود نخواهد رسید، بر قدرت پاسخ‌دهی به این حملات تأکیدکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «کینو گابریل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در واکنش به آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، گفت که مناطقی در «رأس العین» و «تل ابیض» هدف حملات قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

فرار آمریکا و تنها گذاشتن دوباره کردها +عکس

ترکیه در شرق فرات به دنبال چیست؟

او در گفت و گو با شبکه اسکای نیوز عربی، گفت که توپخانه و جنگنده‌های ارتش ترکیه اقدام به بمباران بی‌هدف این مناطق کرده‌اند. گابریل همچنین مدعی شد که نیروهای کرد توانایی پاسخ‌دهی به این حملات را دارند و ارتش ترکیه هرگز به اهداف خود در سوریه نخواهد رسید.

همزمان صفحه رسمی نیروهای دموکراتیک سوریه در توئیتر نیز نوشت که این نیروها به توافق «ساز و کار امنیتی» که میان آمریکا و ترکیه امضاء شده بود احترام گذاشته‌اند، اما این موضوع باعث بی‌دفاع شدن مردم کرد سوریه شده است.

این نیروها در ادامه از آمریکا و ائتلاف ضد داعش خواستند تا با اعلام منطقه پرواز ممنوع، مقابل حملات هوایی ترکیه را بگیرند.

ساعتی پیش «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در صفحه توئیتر خود از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

او نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود: ‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم.»

نظر شما