شناسهٔ خبر: 35856682 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس زنان کمیته ملی المپیک: دولت زیرساخت حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کرده است

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان کمیته ملی المپیک گفت: همواره از سوی مسئولین ورزش کشور برای فراهم آوردن شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها تلاش شده اما برای تکمیل زیر ساخت‌ها و ایجاد بستری در خور شان زنان در دولت تدبیر و امید بیشترین اهتمام شده است.

صاحب‌خبر -

«طاهره طاهریان» با بیان اینکه مباحث مرتبط با حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک موضوع ورزشی است و باید از تلفیق  آن با مباحث سیاسی جلوگیری کرد، اظهار داشت: برخی دشمنان اقتدار ایران، این موضوع را دستمایه قرار دادند و با ایجاد همبستگی میان ورزش و سیاست به فکر انتفاع برای اهداف خود بودند.
 نایب رییس زنان کمیته ملی المپیک  با یادآوری سابقه ۴۰ساله حضور موثر بانوان در ورزش کشور تصریح کرد: تاکنون بارها و بارها شاهد حضور زنان در سالن‌های سرپوشیده و میادین ورزشی بوده‌ایم و به لطف خدا هیچ ناهنجاری به وجود نیامده است زیرا علاقه‌مندان ورزش افرادی با فرهنگ و با اصالت هستند. تجربه حضور زنان در مسابقاتی همچون والیبال و بسکتبال بسیار دلگرم کننده بوده است.
وی با اشاره به تاثیر به سزای حضور تماشاچیان در افزایش میزان موفقیت ورزشکاران گفت: همواره تماشای بازی‌ها و مسابقات سطح بالا و حرفه‌ای هم برای بازیکنان و هم تماشاچیان منشا خیر خواهد بود .زیرا افراد با هر سطح تبحر در آن شاخه، پس از تماشای مسابقه و کسب تجربه با انگیزه بیشتری به ورزش می‌پردازند.
طاهریان علاقه‌مندی قشر وسیعی از زنان به شاخه مختلف ورزشی را دلیلی محکم برای ایجاد حق مطالبه آنها برای حضور در ورزشگاه‌ها بیان کرد و اظهار داشت: در برخی  رشته‌ها از سوی زنان شاهد ابراز علاقه برای حضور در آوردگاه مسابقه نیستیم اما رشته‌های توپی با اقبال بیشتری مواجه‌اند.
وی پیگیری مجدانه وزارت ورزش و جوانان برای فراهم آوردن شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را شایان تقدیر دانست و گفت: همواره از سوی مسئولین ورزش کشور برای فراهم آوردن شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها تلاش شده اما برای تکمیل زیر ساخت‌ها و ایجاد بستری در خور شان زنان، در دولت تدبیر و امید بیشترین اهتمام ورزیده شده است.
پیشکسوت ورزش زنان با اعلام اینکه با تلاش دولت تدبیر و امید  زیرساخت‌ها در تمام ورزشگاه‌های کشور برای ورود زنان آماده است، تاکید کرد: ورودی جداگانه، مکان ویژه زنان، سرویس بهداشتی جداگانه، معبر ها و راهروی جداگانه، جایگاه و انتظامات جداگانه همگی آماده است تا زنان با رعایت ملاحظات فرهنگی و شرعی و امنیت کامل وارد ورزشگاه ها شوند.

نظر شما