شناسهٔ خبر: 35856010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده ناجا: 53 درصد زائران از مرز مهران تردد کرده اند

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تاکنون بیش از 53 درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 700 هزار جلد گذرنامه و برگ تردد موقت برای اربعین امسال صادر شده که از این تعداد سهم برگه های تردد موقت 500 هزار فقره بوده است.

سردار اشتری از رشد 78 درصدی صدور گذرنامه برای زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: پیش بینی ها حکایت از افزایش چهار برابری تردد زائران در اربعین امسال را دارد و برنامه ریزی و آمادگی های لازم به منظور تسهیل تردد زائران در مرزهای چهارگانه انجام شده است.

فرمانده ناجا با اشاره به زیرساخت های مطلوب در پایانه مرزی مهران تصریح کرد:نیروی انتظامی از مبدا حرکت زائران تا پایانه های مرزی در خدمت زائران اربعین و تامین امنیت سفر آنها است.

سردار اشتری به رانندگان توصیه کرد: که در مسیرها استراحت کافی در موکب ها داشته باشند و برای داشتن سفری ایمن و بدور از حوادث جاده ای رعایت قوانین ترافیکی را رعایت کنند.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال 70 درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از 100 هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

نظر شما