شناسهٔ خبر: 35854142 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هشدار درباره درگیری مستقیم ارتش سوریه با ترکیه

نماینده پارلمان سوریه با اشاره به اینکه حمله ترکیه به شمال سوریه به مثابه تجاوز تلقی می شود، آنرا منجر به درگیری مستقیم میان ارتش سوریه و ترکیه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، محمد خیر العکام نماینده پارلمان سوریه گفت: دمشق به دنبال پاکسازی اراضی خود از تروریسم است. اولویت کنونی سوریه پایان دادن به تروریسم در ادلب است. ترکیه در ادلب در مخمصه گرفتار شده است و طرحش فروپاشی پ ک ک است و حق ندارد که اینکار را در داخل سوریه انجام دهد. ما آنرا به مثابه تجاوز تلقی می کنیم.

وی افزود: ترکیه باید هزینه این ورود در تجاوز جدیدش را در نظر بگیرد. ترکیه هرگز به اهداف خود نخواهد رسید. 

العکام تاکید کرد: سوری ها از تمامیت ارضی و حاکمیت خود دفاع خواهند کرد  و ترکیه و آمریکا باید این را مورد توجه قرار دهند زیرا آن به مرحله درگیری مستقیم میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه و ارتش سوریه و ارتش آمریکا منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: شرطی برای بازگشت کردهای سوری به آغوش سوریه وجود ندارد و هر که در محاسبات خود تجدید نظر کند و وابستگی خود را به سوریه اعلام کند، سوریه به آن خوشامد می گوید. کردها بخشی از سوریه هستند و ما از آنها دست نمی کشیم. آنها زمانی قوی هستند که بخشی از سوریه باشند به ویژه که بیگانگان از آنها بهره برداری کردند و آنها را فروختند و کردهای سوریه باید از تاریخ درس بگیرند.

نظر شما