شناسهٔ خبر: 35853896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور + تصاویر

ابنا

آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک، جابجایی و ارزیابی یگان‌ها با شعار «یک هدف یک گلوله» از اهداف رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در شمال غرب کشور آغاز شد.

این رزمایش با حضور یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی و با پشتیبانی بالگرد‌های هوانیروز در منطقه عمومی ارومیه آغاز شد.

آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک، جابجایی و ارزیابی یگان‌ها با شعار «یک هدف یک گلوله» از اهداف رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش است.

امیر سرلشکر «موسوی» فرمانده کل ارتش در شمال غرب کشور در حاشیه این مانور در مسجد امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه امروز ارتش در بالاترین سطح دفاعی خود قرار دارد گفت: وظیفه اصلی ارتش پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است و دشمن بداند مرز‌های زمینی و هوایی خط قرمز نیرو‌های مسلح است و اگر سودای تجاوز به خاک ایران عزیزمان را در سر داشته باشد با جواب قاطع و دندان شکنی رو به رو خواهد شد.

امیر سرلشکر موسوی در این رزمایش با تاکید بر آمادگی کامل ارتش گفت: یگان‌ها آزمون خوبی در رزمایش از نظر سرعت عمل و رسیدن به اهداف رزمایش از خود نشان داده اند و ما در هر سطحی آماده مقابله با تهدیدات دشمن هستیم.

او گفت: بعد از تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش، یگان‌های این نیرو به واکنش سریع و متحرک هجومی تغییر ماهیت داده‌اند و لازم بود که در قالب رزمایشی توانایی یگان‌ها از نظر میزان آمادگی، تحرک و سرعت سنجیده شود.

وی با اشاره به ماموریت غیر مترقبه یگان‌های منطقه شمال غرب گفت: نیمه شب گذشته این ماموریت به یگان‌ها ابلاغ شد و آن‌ها بلافاصله وارد منطقه رزمایش شدند و برنامه‌های خود را به انجام رساندند.

امیر سرلشکر موسوی پیام این رزمایش را برای ملت بزرگ ایران، این چنین عنوان کرد که سربازان و فرزندان ملت برای مقابله با هرگونه تحرک احتمالی دشمن، در آمادگی کامل هستند.

فرمانده کل ارتش در مورد پیام دیگر این رزمایش به دشمنان گفت: اگر دشمنان نظام و اسلام در هر زمان و مکانی در محاسبات سیاسی و نظامی خود کوچک ترین خطایی داشته باشند با پاسخ دندان شکن فرزندان این آب و خاک مواجه خواهند شد.

امیر سر لشکر موسوی درباره ارزیابی این رزمایش غیر مترقبه گفت: یگان‌ها آزمون خوبی از نظر سرعت عمل و رسیدن به اهداف رزمایش داشته‌ و نمره قبولی را کسب کرده‌اند و امیدواریم به آنچه ستاد کل نیرو‌های مسلح برای این رزمایش ترسیم کرده، دست یابیم.

امیر سرتیپ دوم بهلولی گفت: تیپ ۴۱ متحرک هجومی در رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش در سریع‌ترین زمان ممکن جابجا شد و در منطقه رزمایش حضور یافت.

امیر سرتیپ دوم ناصر بهلولی تاکید کرد: بلافاصله پس از ابلاغ سلسله مراتب فرماندهی برای حضور در منطقه رزمایش، تمام تیپ با تجهیزات و ادوات سازمانی در محل رزمایش حضور یافت.

وی با بیان اینکه پراکندگی و اختفا از ماموریت‌های ویژه این تیپ در رزمایش است، گفت: تیپ ۴۱ متحرک هجومی با هدف تحرک و جابجایی سریع در کمترین زمان ممکن به اجرای ماموریت پرداختند



.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما