شناسهٔ خبر: 35852868 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسی: دلتنگ رقابت با رونالدو شده ام/ در بارسلونا بازنشسته خواهم شد/ فکر می‌کنم نیمار با رفتن از بارسلونا، پشیمان شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فوق ستاره بارسا در مصاحبه ای جذاب از نپسندیدن لقب خدا، پشیمانی نیمار از ترک بارسلونا، حمایت از آمدن گریزمان به این تیم و شیطان بودن بیش از حد پسرش متئو گفت.
به گزارش آریا، لیونل مسی، فوق ستاره 32 ساله بارسلونا که مرد سال 2019 فیفا شد، مصاحبه‌ای جالب و مفصل را با رادیو کاتالونیا انجام داده است. مسی در ابتدا در خصوص پرونده کارت قرمز عثمان دمبله و مسئله بازگشت نیمار به بارسلونا گفت:
دمبله برای اسپانیایی حرف زدن و رساندن منظورش به داور، کار خیلی سختی داشت اما ما از این که متئو لاهوز فورا منظور دمبله را متوجه شد، شگفت زده شدیم. مشخصا دمبله در اسپانیایی حرف زدن مشکل دارد. البته من می‌خواستم بگویم دمبله نمی‌تواند خوب صحبت کند اما لاهوز سریعا منظور او را فهمید.  
لقب خدا و نارضایتی از آن:
آیا مسی خداست؟ برایم مهم نیست چون این علاقه‌ای به این مسئله ندارم. می‌دانم که این پشت دادن این لقب به من، نیت بدی وجود ندارد اما خدا خواندن من، کاملا اغراق آمیز است و آن را دوست ندارم. بچه‌های من در سنی هستند که حرف‌ها را گوش می‌کنند و به تقلید از آن‌ها می‌پردازند. به همین علت آن‌ها نباید چنین حرف‌هایی را بشنوند. تیاگو دوستان زیادی در مدرسه دارد و آن‌ها دوستانی صمیمی هستند. آن‌ها در واقع حالا می‌دانند که پدر تیاگو چه کاره است.  
شرایط خانواده و فرزندان:
واقعا دوست دارم در خانه بمانم و استراحت کنم اما بچه‌ها مرا مجبور می‌کنند به بیرون برویم و در نهایت به بیرون می‌رویم. با آنتونلا معمولا سریال تماشا می‌کنیم اما فعلا در جستجوی یافتن سریال جدیدی هستیم. آخرین سریالی را که تماشا کردیم را یادم نمی‌آید. وقتی بچه بودم، علاقه زیادی به انجام بازی‌های ویدیویی داشتم و حالا تیاگو این کار را انجام می‌دهد. او از من می‌خواهد که با هم بازی کنیم. متئو؟ اون یه آتیش پاره است. وقتی من درباره متئو چیزهایی به مردم می گویم، آن‌ها می‌خندند. وقتی که آن‌ها پنج دقیقه کنار متئو باشند، می‌بینند که او چه بچه شیطانی است
ایده ترک اسپانیا در سال 2014:
اوقاتی در زندگی انسان وجود دارد که به خاطر شرایط موجود فکر می کند دیگر خسته شده و بریده است. چندین بار چنین حسی را تجربه کرده‌ام، به خصوص در سال 2013 و 2014 که مشکلات من با خزانه‌داری اسپانیا آغاز شد. واقعا دوران سختی بود. حس می‌کردم با من بدرفتاری می‌شود. وقتی همه آن اتفاقات افتاد، حس کردم باید بروم البته از اسپانیا و نه از بارسا. در آن زمان درها را برای بسیاری از باشگاه‌ها باز کردم اما هرگز پیشنهاد خاصی دریافت نکردم زیرا می‌دانستند که من در بارسلونا خوشحالم و شرایط خوبی دارم.
قصد پایان فوتبال در بارسلونا:
همیشه به ماندن در بارسلونا فکر می کردم و هنوز هم به این مسئله باور دارم. واضح است که می‌خواهم دوران فوتبالم را در بارسلونا به اتمام برسانم. فرزندانم به حضور در این جا عادت کرده‌اند و نمی‌خواهم آرامش آن‌ها برهم بزنم. درست است که در کودکی رویای بازی در نیولز اولدبویز و بازی در آرژانتین را داشتم اما گاهی اوقات باید به شرایط خانواده نیز نگاه کرد چون خانواده مهم‌ترین چیز است.
عوامل ناکامی در لیگ قهرمانان فصل گذشته:
در فصل جاری، شروع سختی داشتیم اما تیمی عالی داریم و می‌خواهیم برنده تمام جام‌ها شویم. مقصر عدم قهرمانی بارسلونا در فصل گذشته لیگ قهرمانان، بازیکنان بودند. تقصیر بازیکنان بود که نتوانستیم فاتح این جام شویم. بارها گفته‌ام که شکست برابر لیورپول تقصیر ما بازیکنان بود. بعد از آن افتضاح رم، چنین اتفاقی نباید می‌افتاد. هنوز به آمادگی صد درصد نرسیده‌ام. طبیعی است که بعد از مصدومیت در اوج آمادگی نباشم اما بهتر و بهتر خواهم شد.
آمدن گریزمان به بارسلونا:
گریزمان بازیکنی باهوش و باکیفیت است. او در حال تطبیق با باشگاه است. بازیکنانی که در بارسلونا رشد نکرده باشند، کار سختی برای تطبیق با شرایط باشگاه دارند. این که می‌گویند من نمی‌خواستم گریزمان به بارسلونا بیاید، واضحا یک دروغ است. سال گذشته گفتم گریزمان یکی از بهترین‌های دنیاست و همیشه از آمدن بهترین‌ها به بارسلونا استقبال می‌کنم. به همین دلیل بود که دوست داشتم نیمار به بارسلونا بیاید چون او بازیکنی متفاوت است و یکی از بهترین‌هاست.
پشیمانی نیمار از ترک بارسلونا:
فکر می‌کنم نیمار با رفتن از بارسلونا پشیمان شد. البته این را باید از خودش بپرسید اما من فکر می‌کنم او پس از مدت کوتاهی، فهمید که ترک بارسلونا تصمیم اشتباهی بوده است. فکر می‌کردم او اگر به این‌جا نیاید، به رئال مادرید برود. فکر می‌کردم که رئال مادرید و فلورنتینو پرز برای جذب نیمار دست به کار می‌شوند. پیکه؟ او فردی صادق و باهوش است. او حرفی که به ذهنش می‌رسد را بدون ترس از تاثیری که می‌تواند داشته باشد، می‌زند. او فردی رک، شاد، بامزه و صمیمی است.
توپ طلا و سیستم کمک داور ویدیویی:
هیچ فکری درباره بردن یا نبردن جایزه توپ طلا ندارم. نبردن توپ طلا برایم یک ناامیدی نخواهد بود. بردن جوایز انفرادی اولویت من نیست. اگر یک سال دیگر هم لیگ قهرمانان نبریم، بیشتر برایم دردآور خواهد بود. سیستم کمک داور ویدیویی؟ این سیستم را می‌پسندم و هوادار استفاده از آن هستم اما حس می‌کنم که با وجود استفاده از این سیستم همچنان ابهامات زیادی در خصوص صحنه‌های مختلف وجود دارد.
ژاوی و گواردیولا:
ژاوی؟ فکر می‌کنم او هرگاه که بخواهد می‌تواند به بارسلونا برگردد. ژاوی اکنون در حال مربیگری است و می‌تواند در آینده به عنوان مربی به بارسلونا برگردد. حس می‌کنم او می‌تواند شبیه گواردیولا باشد. پپ گواردیولا، بهترین مربی دوران فوتبالم بوده است. هرسال به عنوان بازیکن تکامل داشته ام. دوران گواردیولا خیلی خاص بود اما پس از آن نیز به رشد و تکامل ادامه دادم.
دلتنگی برای کریستیانو رونالدو:
رئال مادرید در این فصل در بالای جدول قرار خواهد گرفت. آن‌ها بازیکنان خیلی خوبی دارند. سال گذشته گفتم که آن‌ها تحت تاثیر جدایی رونالدو قرار خواهد گرفت. آیا دل‌تنگ کریستیانو شده ام؟ بله. دوست داشتم رونالدو در رئال مادرید بماند و به رقابت با یکدیگر ادامه دهیم.  
بهترین گل:
بهترین گلی که به ثمر رسانده‌ام؟ ضربه سری که در فینال لیگ قهرمانان 2009 وارد دروازه منچستریونایتد کردم. کاپیتان بارسلونا بودن باعث غرور است و یک مسئولیت دوست داشتنی به شمار می رود. نمیتوانم به زبان کاتالان صحبت کنم زیرا هرگز آن را امتحان نکرده ام اما فرزندانم به خوبی به زبان کاتالان صحبت می کنند. من همیشه اسپانیایی صحبت می کنم.   





منبع: طرفداری

نظر شما