شناسهٔ خبر: 35852663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار اشتری: تامین امنیت زائران اربعین حسینی(ع) اولویت پلیس است

ایلام - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: وظیفه اصلی پلیس موضوع امنیت زائران بوده که این مهم با همکاری تمام دستگاه های نظامی، قضایی و اطلاعاتی میسر و امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: امسال نیز همانند سال های گذشته با دل و جان و علاقه پای کار هستیم و  بر حسب وظیفه و نیاز در خدمت زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از تردد زائران از مرز مهران انجام می شود، افزود: تجمع حجم زیاد زائران در این مرز ایجاب می کند میزان آمادگی ها برای خدمات رفاهی به زائران باید بیشتر از سال های گذشته باشد.

فرمانده ناجا یادآور شد: موکب داران و ایستگاه های صلواتی باید از هم اکنون نسبت به تهیه انواع اقلام خوراکی و مصرفی مورد نیاز زائران اقدام کنند و با توجه به گرمای هوا، روند خدمات رسانی به زائران تسریع یابد.

سردار اشتری به متولیان پارکینک ها نیز توصیه کرد: عوامل کارگزار پارکینگ ها نیز باید در ازای هزینه های دریافتی پارک خودرو زائران از اموال آنها به دقت مراقبت کنند.

وی به موج بازگشت زائران نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای محرم تا کنون تردد زائران برای خروج از کشور به صورت تدریجی انجام می شود اما در برگشت این حجم مسافر طی سه یا چهار روز قصد بازگشت به کشور را دارند لذا بایستی آمادگی ما دو چندان باشد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: باید مسئولان و موکب داران آمادگی لازم برای خدمات رسانی به زائران در موج برگشت را داشته باشند و اتوبوس ها نیز برای انتقال آنها به اقصی نقاط کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه نیروهای پلیس در طول شبانه روز ترافیک و امنیت جاده ها را کنترل می کنند، از رانندگان خودروهای شخصی و عمومی خواست: با رعایت تمام نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی سفری بدون حادثه را برای خود و دیگر مسافران رقم بزنند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

نظر شما