شناسهٔ خبر: 35852128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ هزار زائر خارجی اربعین از مرز شلمچه راهی کربلا شدند

آبادان - ایرنا - مدیر کل اتباع و مهاجران وزارت کشور آمار تردد زائران خارجی که از مرز شلمچه راهی کربلای معلا شدند را تا امروز چهارشنبه ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود تردد زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه امسال رشد ۲۰۰ درصدی داشته باشد و به رقم بی سابقه ۳۰۰ هزار نفر برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مهدی محمودی روز چهارشننبه در بازدید از گذرگاه مرزی  شلمچه در استان خوزستان با بیان اینکه شلمچه تنها مرز خروج زائران خارجی اربعین است افزود: اتباع خارجی برای خروج از مرز شلمچه باید دارای ویزا و یا دفترچه هایی که به تایید اداره اتباع وزارت کشور رسیده باشند.
مدیر کل اتباع و مهاجران وزارت کشور گفت: اتباع خارجی بدون ویزا، گذرنامه و مجوز خروج در مرز با مشکل مواجه می شوند و به هیچ عنوان اجازه خروج به آنها داده نمی شود، در حال حاضر با تمهیدات اندیشیده شده در استان خوزستان به ویژه در پایانه مرزی شلمچه تا این لحظه هیچ مشکلی برای عبور زائران خارجی گزارش نشده است.

محمودی تصریح کرد:دفتر نماینده اتباع خارجی وزارت کشور در مرز شلمچه مستقر بوده و شبانه روز با هماهنگی انجام شده به زائران خارجی خدمت رسانی می کند.
وی افزود: تعداد کمی از اتباع خارجی بدون ویزا به مرز شلمچه مراجعه کردند که به کنسولگری مربوطه ارجاع داده شوند، پیش بینی می شود بیشترین زائران خارجی اربعین از ۶ کشور ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، روسیه و بنگلادش باشند.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

حرکت کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان با شتاب در حال انجام است.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

نظر شما