شناسهٔ خبر: 35851902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

نصب بیمارستان صحرایی در شلمچه/ حضور 15 کد آمبولانس در مرز

صاحب‌خبر -

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از نصب بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه به منظور خدمات‌رسانی به زوار اریعین حسینی خبر داد.

دکتر شکر اله سلمان‌زاده ظهر امروز در پایانه مرزی شلمچه در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در خرمشهر  اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین در تقویم کاری ما قرار دارد و از ماه‌ها قبل با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی به استقبال این رویداد بزرگ رفتیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان حدود 4ماه پیش تشکیل شد، افزود: با توجه به این موضوع که شلمچه دومین مرز به لحاظ تردد است و تنها مرزی است که اتباع خارجی از آن عبور می‌کنند تمهیدات لازم در این خصوص از مدتها قبل اندیشیده شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان این مهم که داروهای لازم برای خدمات ‌رسانی به زوار کربلای معلی از یک ماه قبل خریداری و در انباری مخصوص نگهداری شده بود، گفت: در حوزه بهداشت، فعالیت‌های پیش‌بیمارستانی و همچنین درمان کارها تقسیم شده تا در ایام بدون هیچگونه مشکلی خدمات‌رسانی کنیم.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم در حوزه بهداشت در پایگاه مراقبت‌های مرزی صورت گرفت و در این روزها آموزش‌ها به صورت چهره به چهره و یا به کمک رسانه‌ها منتقل شد تا زوار در طول مسیر به بیماری خاصی مبتلا نشوند.

دکتر سلمان‌زاده ادامه داد: در برگشت زائران نیز غربالگری به صورت کامل انجام خواهد شد تا هیچگونه بیماری‌ای وارد کشور نشود.

وی به خدمات‌رسانی شبانه‌روزی کارشناسان بهداشت محیط در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: این کارشناسان کیفیت آب و غذا را در منطقه به صورت مستمر کنترل می‌کنند ضمن اینکه خدمات فوریت ها در مرز نیز به صورت 24ساعته است و حدود 15 کد آمبولانس در شلمچه و 25 کد نیز در خرمشهر به صورت پیشتیان آمادگی لازم را دارا هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس نیز امروز در مرز مستقر می‌شود و از موتورلانس نیز در مواقع ترافیک شدید استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: 3بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، آیت‌اله طالقانی و شهید بهشتی آبادان آمادگی کامل را برای خدمات‌رسانی دارند و 20درصد تخت‌های آنها نیز در این ایام خالی نگه داشته شده است.

وی بیان کرد: کار غربالگری و درمان سرپایی در درمانگاه مرز شلمچه انجام می‌شود و در صورت نیاز اعزام بیمار به بیمارستان نیز صورت خواهد گرفت؛ عصر امروز نیز بیمارستان صحرایی با امکاناتی همچون اتاق عمل، آزمایشگاه و رادیولوژی در مرز نصب می‌شود و با این امکانات آمادگی پذیرش 3هزار نفر را در روز خواهیم داشت.

دکتر سلمان‌زاده عنوان کرد: در هر 3شیفت پرستار باتجربه، پزشک عمومی و پزشک طب اورژانس به زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کنند و حتی امکان انجام عمل جراحی اورژانسی را نیز در این منطقه داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت حدود 200نفر، در حوزه درمان سرپایی 100 نفر و در بخش فوریت‌های پزشکی نیز نزدیک به 100 نفر از پرسنل ما در شیفت‌های مختلف در این نقطه مرزی فعالیت می‌کنند ضمن اینکه حدود 50 دانشجوی داوطلب نیز در این ایام در مرز شلمچه حاضر هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از خدمات فوریت‌های مامایی به صورت 24ساعته در ایام پیاده‌روی اریعین در شلمچه خبر داد و گفت: سال آینده ساختمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ساخته خواهد شد و خدمات رسانی از چادر به این ساختمان منتقل می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 



نظر شما