شناسهٔ خبر: 35851618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار تنگسیری در رشت مطرح کرد:

هراس دشمن از شناورهای تندرو سپاه/ اختفاسازی گام بعدی است

رشت- فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه دشمن از شناورهای تندوری سپاه هراس دارد، گفت: اختفا سازی گام بعدی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا تنگسیری پیش از ظهر چهارشنبه در ششمین همایش ملی شناورهای تندرو در زیباکنار رشت یکی از افتخارات سپاه را ساخت شناورهای تندرو دانست، اظهار کرد: شناروهای تندروی سپاه به وسیله توان و دانش جوانان نخبه دانشگاهی ساخته شده است.

وی به برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در سه محور راهبردی، تاکتیکی و تکنیکی برگزار شده و در مجموع ۳۸۹ مقاله در این محورهای به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

سردار تنگسیری در ادامه با اشاره به رشد ۲۰ درصدی ارسال مقالات به این جشنواره در مقایسه با سال گذشته، گفت: این نشان دهنده فعالیت فرهیختگان و دانشگاهیان در زمینه تولیدات دفاعی است. بر اساس آمار از ابتدای برگزاری این همایش تاکنون شاهد پیشرفت ۱۰ برابری بوده‌ایم.

وی افزایش چشمگیر در تعاملات بین دانشگاهی، شناساندن شناورهای تندرو به جامعه، تجاری کردن شناورهای تندرو و صادرات به کشورهای دیگر را از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری این همایش عنوان کرد و ادامه داد: سپاه با تکیه بر نیروی جوانان متخصص خود توانسته در حوزه‌های دفاعی دستاوردهای بسیاری به دست آورد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه شناورهای تندور علاوه بر فعالیت در حوزه نظامی و دفاعی می تواند در گسترش اقتصاد مقاومتی در سواحل شمالی و جنوبی تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: اختفای شناورها گام بعدی است که به دنبال تحقق آن هستیم و باید در راستای کوچک سازی شناورها نیز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از توان شناورهای تندرو جمهوری اسلامی ایران در هراس است، افزود: توانایی نخبگان ایرانی در طراحی و ساخت این شناورها سیلی محکمی به دشمنان بود.

سردار تنگسیری ادامه داد: در حال حاضر بالاترین سرعت شناورهای آمریکایی ۴۵ گره است که ما دو برابر این سرعت را داریم.

نظر شما