شناسهٔ خبر: 35849080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

وعده های مالی امارات به لبنان

نخست وزیر لبنان از وعده امارات برای کمک مالی و اقتصادی به لبنان بدون توجه به پیامدهای آن برای کشورش خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سعد الحریری نخست وزیر لبنان روز سه شنبه پیش از ترک ابوظبی گفت: دولت امارات وعده کمک های مالی و سرمایه گذاری به لبنان داده است و تلاش برای دریافت آن ادامه دارد. امروز باید نتایج مثبت این سفر را پیگیری کنیم. همه امکانات فراهم است و باید تمرکز کنیم و ببنیم که بهترین سرمایه گذاری که می تواند امارات در لبنان انجام دهد، چیست.

اخبار بین‌الملل- وی افزود: لبنان امروز به بنیان های جدیدی برای اقتصاد خود نیاز دارد که با ایجاد فرصت های شغلی و کاهش هزینه ها و ادغام نهادها به منظور کاهش هزینه ها آغاز می شود.

سعد حریری در سفر به امارات با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

با توجه به موضع امارات علیه مقاومت و به طور مشخص حزب الله لبنان، حریری در اقدامی نامتعارف و برای جلب حمایت سران اماراتی از خاک این کشور به انتقاد شدید از حزب الله لبنان پرداخت که در دولت او نماینده دارد.

تحلیلگران انتقاد شدید حریری از حزب الله در خاک امارات را اولین پیامد وعده این کشور برای کمک اقتصادی و مالی به لبنان می دانند و معتقدند که کمک های امارات به لبنان با خود پیامدهای جدی برای این کشور به همراه خواهد داشت که فشار به دولت لبنان برای اجرای اهداف امارات در داخل لبنان و نیز مقاصد ابوظبی علیه محور مقاومت از جمله این پیامدها خواهد بود.

نظر شما