شناسهٔ خبر: 35848889 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله داعش به مواضع نیروهای دمکراتیک سوریه

تهران - ایرنا- نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) از حمله گسترده گروهک تروریستی "داعش" به مواضع آنان در شهر "الرقه" در شمال شرق سوریه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه خبری "روسیا الیوم"، "مصطفی بالی" مدیر مرکز رسانه ای قسد با اعلام این خبر تاکید کرد، این حمله همزمان با اعلام آمادگی ارتش ترکیه برای حمله نظامی به شمال شرق سوریه صورت گرفته است.

از سویی دیگر کردهای سوریه در "عین عیسی" با اشاره به افزایش تهدیدها برای حمله و آمادگی ارتش ترکیه و مزدوران سوری که خود را ارتش آزاد سوریه می نامند با صدور بیانیه ای به مدت ۳ روز در شمال و شرق سوریه حالت آماده باش اعلام و تمام کردهای سوری ساکن در داخل و خارج این کشور را به تظاهرات فراخواندند.

کردهای سوریه همچنین در این بیانیه از سازمان ملل متحد، ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و تمام کشورها و مؤسسه های تأثیرگذار و تصمیم گیرنده خواستند که مسؤولیت اخلاقی خود را در مقابل این فاجعه انسانی علیه کردهای سوریه انجام دهند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به تازگی از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

 این در حالی است که کردهای سوریه نیز از اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده بودند.

 با خروج نیروهای نظامی آمریکا در مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات، ‌احتمال حمله ترکیه به این منطقه افزایش یافته است.

نیروهای کرد در منطقه شرق فرات در بحران چند ساله سوریه متحد واشنگتن بودند ولی امریکا از روز دوشنبه این مناطق را تخلیه کرد و نیروهای خود را برای جلوگیری از وارد شدن تلفات به دیگر پایگاه های خود در شرق سوریه منتقل کرد.

امریکا ۱۹ پایگاه نظامی با حدود ۷ هزار نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی و تجاوزکارانه بدون هماهنگی با دولت سوریه مستقر کرده است و سوریه بارها خواستار خروج آنان از این کشور شده است.

کردهای سوریه تاکید کرده اند که آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به کردها از پشت خنجر زده است.

نظر شما