شناسهٔ خبر: 35847827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وحشت دشمن از قایق‌های تندرو ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قایق‌های تندرو پدیده‌ای هستند که دشمن از آن هراس دارد، گفت: آمریکایی‌ها اکنون بالاترین سرعتی که در شناورها دارند ۴۵ گره است اما ما دوبرابر این سرعت را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سردار علیرضا تنگسیری صبح امروز در ششمین همایش شناورهای تندرو در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای در زیباکنار انزلی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه برای اقتدار نظامی قایق‌های شناور تندرو را ساخت، اظهار کرد: از همایش نخست تاکنون ۱۰ برابر پیشرفت داشتیم و از سال گذشته تاکنون ۲۰ درصد افزایش مقالات را داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال ۳۸۹ مقاله به این همایش ارائه شده گفت: دانشگاه امام خامنه‌ای، سازمان صنایع دریایی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه مالک اشتر و سازمان تحقیقات و جهاد در خودکفائی سپاه در برگزاری این همایش و ارائه مقالات با ما همکاری داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در بحث شناورهای تندرو پیشرفت‌های فراوانی در این مدت داشتیم، افزود: باید در سال‌های پیش رو در زمینه دریایی پیشرفت‌های بیشتری داشته باشیم.

تنگسیری با بیان اینکه امروز قدم‌های بسیار بلندی را در خصوص موتورهای شناورها برداشتیم،گفت: به زودی ملت ایران خبرهای خوبی را در بخش نیروی دریایی سپاه خواهید شنید.

وی با بیان اینکه در بحث واترجت کردن شناورها اقدامات خوبی انجام شده، افزود: امروز ما با دیروز ما بسیار متفاوت است و ما با شناورهای تندرو می‌توانیم مشت محکمی را به استکبار جهانی بزنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در یک و نیم سال اخیر  ۶ سیلی محکم به آمریکایی‌ها زدیم گفت: سرعت شناورهای ما در زمان دفاع مقدس حداکثر ۴۵ گره بود اما اکنون سرعت‌ها به ۹۰ گره رسیده است.

تنگسیری با اشاره به اینکه قایق‌های تندرو پدیده‌ای هستند که دشمن از آن هراس دارد، بیان کرد: آمریکایی‌ها اکنون بالاترین سرعتی که در شناورها دارند ۴۵ گره است اما ما دوبرابر این سرعت را داریم.

وی با تأکید به همکاری سایر دانشگاه‌ها با دانشگاه امام خامنه‌ای گفت: ما در نیروی دریایی سپاه با ۳۲ دانشگاه ارتباط داریم و هر دانشگاهی بتواند در این امر به ما کمک کند ما استقبال می کنیم.

انتهای پیام/84007/ق

نظر شما