شناسهٔ خبر: 35845828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

سیده حمیده زرآبادی در نطق میان دستور خطاب به وزیر ارتباطات:

دهان منتقدان را گازانبری بسته‌اید

اشاره: روز گذشته محمود صادقی و حمیده زرآبادی، نمایندگان تهران و قزوین در نطق میان دستور خود در مجلس مطالبی را مطرح کردند. محمود صادقی بار دیگر پرونده بورسیه‌ها که مربوط به دولت‌های نهم و دهم بود را گشود و جزئیات 100 بورسیه را افشا کرد. حمیده زرآبادی نیز درباره وزیر ارتباطات مطالبی گفت و برخی موضوعات را افشا کرد که به لحاظ اهمیت این دو نطق بخش‌هایی از آن‌ها در پی می‌آید:

صاحب‌خبر -

ستاره صبح-

سیده حمیده زرآبادی در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور گفت: روی سخنم با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ آقای جهرمی، این روزها پیگیر بحث خدمات ارزش‌افزوده هستید، احسنت؛ می‌گویید در مقابل فیلترینگ ایستاده‌اید، دست‌مریزاد؛ بعد از فیلترینگ برای تعداد معدودی از افراد رسانه‌ای امکان برخورداری از اینترنت بدون فیلتر فراهم کردید؛ بسیار عالی، اما آقای وزیر چرا افراد مشخص که خبرهای تعیین شده از سوی مجموعه شما را پوشش گسترده می‌دهند از این امکان برخوردار هستند؟... جنابعالی که فریاد عدالت‌خواهی‌تان گوش فلک را پر کرده، چرا این امکان را به صورت شفاف و بدون پیش‌شرط برای همه اهالی مطبوعات فراهم نکرده و نمی‌کنید؟

انتصابات فامیلی
به گزارش ایلنا وی ادامه داد: جنابعالی که این روزها شعارتان حق‌الناس است کمی درخصوص قراردادهای خرید خارجی هزاران میلیاردی در زیرساخت، همراه اول، مخابرات و رایتل توضیح دهید. درخصوص قراردادهای تبلیغاتی و اسپانسری مالی همراه اول و رایتل شفاف‌سازی کنید و از انتصابات و استخدام‌های فامیلی و گروهی خود در این شرکت‌ها توضیح دهید... جناب آقای رئیس‌جمهور؛ مگر شعارتان این نبود که بگذاریم شایستگان به ملت خدمت کنند و قرارمان این نبود که ناکارآمدان و بداخلاقان در خانه باشند؟ پس چرا با شروع دولت تدبیر و امید، فردی به عنوان قائم‌مقام وزیر کار و رئیس هیئت مدیره شستا منصوب می‌شود که مهره‌های نزدیک به خود را در هیئت مدیره رایتل قرار می‌دهد، رایتلی که معلوم نیست در آنچه مدیریتی صورت گرفته که با ۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری به ۱۷۰۰ میلیارد زیان انباشته رسیده، آقای جهرمی می‌دانید که رایتل می‌بایست ۱۲۰۰ میلیارد سالانه به دولت حق درآمد پرداخت می‌کرد و ۱۴۰۰ میلیارد سالانه به تامین‌اجتماعی سود می‌داد، نگویید که نمی‌دانید این پول به بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی باید می‌رسید که نرسید و یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با تمام پیگیری‌ها تحقق نیافت، اما با این حجم از ناکارآمدی چند سال بعد همان مدیران پاداش مدیریتی می‌گیرند و مدیریت بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی حوزه ICT و وزارت را در دست می‌گیرند.

انحصارطلبی و فساد
آقای جهرمی دغدغه شما حق‌الناس نیست، بلکه تغییر بازیگران اصلی اقتصاد دیجیتال و نشاندن مهره‌های خودتان و تیم‌تان بر سر چاه‌های درآمدی جدید فضای مجازی است. 
مگر به مکالمات تلفنی دسترسی دارید که از چند روز پیش خبر نطق من را داشتید و تمام تلاش خود را کردید که این اتفاق رخ ندهد؟ و اما یک جمله؛ آقای رئیس‌جمهور گفتید که وقتی تفنگ، پول و رسانه در اختیار یک نهاد باشد، فساد می‌آورد. امروز وزیر شما، با تجمیع پول، رسانه و ارتباطات سیاسی و امنیتی دهان رقبا و منتقدان خود را گازانبری بسته است و الحق‌والنصاف خوب توانسته مخالفان خود را خوار و خفیف و خراب کند.
 البته موضوعات بیشتری به همراه مستندات در حوزه مدیریت ICT وجود دارد که در صورت عدم اصلاح فرآیندها قطعاً به مردم و رسانه‌ها گزارش و مستندات را ارائه خواهم داد.

برچسب‌ها:

نظر شما