شناسهٔ خبر: 35845670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جزئیات رزمایش غیرمترقبه ارتش در ارومیه / با حضور یگان های واکنش سریع و متحرک هجومی + تصاویر

رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی در شمال غرب کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایش نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده ارتش در شمال غرب کشور آغاز شد.

این رزمایش با حضور یگان های واکنش سریع، متحرک هجومی و با پشتیبانی بالگرد های هوانیروز در منطقه عمومی ارومیه آغاز شد.

شعار «یک هدف یک گلوله» از اهداف رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش

آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک، جابجایی و ارزیابی یگان ها با شعار «یک هدف یک گلوله» از اهداف رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش است.

ویژگی های سریعترین شناور تندرو ایرانی که امروز رونمایی شد

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه فرودگاه سردار جنگل رشت، اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی از شناورهای دریایی تندرو تا ۹۰ نات سرعت خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از توان و دانش فنی نیروهای نخبه داخلی، در آینده نزدیک به‌سمت تولید شناورهای تندرو با سرعت ۱۰۰ نات می‌رویم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه "دستیابی به این  پیشرفت‌ها را مدیون تلاش جوانان این سرزمین و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب هستیم" افزود: دشمن هیچ‌گاه از ما راضی نخواهد بود مگر اینکه بنا به فرمایش قرآن کریم، ما را به‌شکل خود درآورد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه "راضی شدن دشمن از ما تنها یک خیال‌پردازی کودکانه است" تصریح کرد: تنها راه مقابله با دشمن افزایش آمادگی در برابر او است و مذاکره در موضوعات مختلف با دشمن بدعهد راه به جایی نمی‌برد.

سردار تنگسیری در ادامه با بیان اینکه آمادگی ما  امنیت و ثبات را در منطقه خلیج‌ فارس ایجاد کرده است، تصریح کرد:  بارها به کشورهای حوزه خلیج‌فارس پیغام داده‌ایم که این منطقه متعلق به همه همسایگان است و ما قادریم امنیت را با همدلی بین کشورهای این حوزه برقرار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بیگانگان، مخل امنیت منطقه خلیج‌ فارس هستند افزود: آن‌ها به‌دنبال ایجاد مشروعیت‌ برای حضور نامشروع خود به‌بهانه ایجاد امنیت هستند و از طرفی برای فروش سلاح‌های خود باید جنگ‌افروزی کنند.

سردار تنگسیری با بیان اینکه حضور بیگانگان در منطقه خلیج‌فارس حتی عواقب زیست‌محیطی به‌جا می‌گذارد، گفت: برای چرخش آب در خلیج‌فارس با مساحت ۲۵۰ هزار کیلومترمربع به یک سال زمان نیاز است و دشمن بداند که حضور او هیچ دستاوردی برای منطقه ندارد.

---
---

 دستاوردهای دفاعی سپاه قابل شمارش نیست

سردار سرلشکر حسین سلامی صبح امروز در فرودگاه رشت در جمع خبرنگاران : گفت دستاوردهای دفاعی جدید سپاه پاسداران با وجود تحریم‌ها قابل توجه است. با وجود فشارها و تحریم‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و علمی شاهد فوران فوق‌العاده عظیمی در نیروهای نخبه و ارزشی خود بوده‌ایم.

سردار سلامی با بیان اینکه "نرخ رشد فناوری‌های علمی ما روز به روز شده است" گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری‌های مدرن، بروز است و اگر بخواهیم از آنها رونمایی کنیم باید شاهد برگزاری مراسمات روزانه باشیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با تأکید به اینکه "امروز دنیای غرب توان مقابله با دستاوردهای مختلف علمی ما را ندارد" گفت: امروز ما فقط از دستاوردهای ویژه خود به‌صورت رسمی رونمایی می‌کنیم و در تلاش برای عملی‌کردن  همه ایده‌های خود هستیم.

---
---
 

جزئیاتی از رزمایش موفقیت آمیز غیرمترقبه به روایت امیر سرلشکر موسوی / یگان‌ها آزمون خوبی در رزمایش غیرمترقبه داشته‌اند

 
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال غرب کشور گفت: بعد از تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش، یگان‌های این نیرو به واکنش سریع و متحرک هجومی تغییر ماهیت داده‌اند. لازم بود ارزیابی از این یگان‌ها به عمل آید تا میزان آمادگی، تحرک و سرعت یگان‌ها سنجیده شود.

وی با اشاره به ماموریت غیر مترقبه یگان‌های منطقه شمال غرب گفت: نیمه شب گذشته این ماموریت به یگان‌ها ابلاغ شد و آن‌ها بلافاصله وارد منطقه رزمایش شدند و برنامه‌های خوبی در حال اجرا است.

امیر سرلشکر موسوی درباره پیام این رزمایش خاطرنشان کرد: این رزمایش برای ملت بزرگ ایران پیام خوبی است که سربازان و فرزندان آنها برای اجرای ماموریت‌های خود برای مقابله با هرگونه تحرک احتمالی دشمن، کاملا آماده هستند.

وی تاکید کرد: یگان‌های ارتش در اوج آمادگی قرار دارند و هرنوع ماموریتی که به آنها ابلاغ شود، در سریع ترین زمان ممکن آن را انجام خواهند داد.

فرمانده کل ارتش افزود: پیام رزمایش برای دشمنان این است که اگر دارای محاسبات غلطی شوند، بدانند که فرزندان این آب و خاک آماده هستند در هر مکان و زمانی لازم باشد با قدرت هرچه تمام‌تر ایستادگی ‌کنند.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه با اشراف اطلاعاتی کار می‌کنیم، خاطرنشان کرد:  برای هر سطحی از تهدید که دشمن طراحی کرده باشد، آماده‌ایم و مقابله می‌کنیم.

وی آمادگی یگان های ارتش را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما برای دفاع از آرمان‌های نظام، انقلاب، کشور و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی آمادگی کامل داریم.

امیر سر لشکر موسوی درباره ارزیابی این رزمایش غیر مترقبه گفت: یگان‌ها آزمون خوبی از نظر سرعت عمل و رسیدن به اهداف رزمایش داشته‌اند و نمره قبولی را کسب کرده‌اند. امیدواریم به آنچه ستاد کل نیروهای مسلح برای این رزمایش ترسیم کرده، دست پیدا کنیم.

دستاوردهای رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش به روایت سرتیپ نعمتی


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نقطه زنی ‌توپ‌ها از دستاوردهای مهم رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی بود گفت: این رزمایش آزمونی برای یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی بود.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تشریح دستاوردهای رزمایش غیر مترقبه این نیرو گفت: یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی به منظور ارتقای آمادگی رزمی، بالا بردن توان دفاعی، تحرک و جابحایی سریع یگان‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این رزمایش حضور یافتند.

وی با اشاره به تغییر ساختار یگان‌های نیروی زمینی افزود: این رزمایش آزمون بسیار خوبی برای یگان‌های منطقه شمال غرب بود تا آمادگی دفاعی و سرعت عمل خود را در منطقه وسیعی به نمایش درآورند.

نعمتی خاطرنشان کرد: امروز یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش به درجه‌ای از آمادگی دست یافته‌اند که اهداف مورد نظر را با شلیک حتی یک گلوله منهدم می‌سازند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نقطه زنی ‌توپ‌ها از دستاوردهای مهم رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی بود.

وی ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خود اتکایی در طراحی و  تولید تجهیزات و ادوات نظامی مورد نیاز به خودکفایی رسیده است و در مقابل هر نوع تهدید دشمنان متناسب با نوع تهدید، تجهیزات جدید را  امتحان خواهد کرد.


آزمایش بخشی از توانمندی‌های بومی شده در رزمایش غیرمترقبه به روایت سرتیپ حیدری

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رزمایش غیرمترقبه یگان‌های نزاجا در منطقه شمال غرب با تاکید بر اینکه بخشی از توانمندی‌های بومی شده در رزمایش غیرمترقبه امروز مورد آزمایش قرار گرفت، گفت: اجرای رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی موجب شد تا میزان آمادگی رزمی و سرعت عمل یگان های واکنش سریع و متحرک هجومی منطقه شمال غرب کشور مورد ارزیابی کامل قرار گیرد.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره برگزاری رزمایش غیر مترقبه این نیرو در شمال غرب کشور، افزود: فرمانده کل ارتش به منظور ارزیابی آمادگی رزمی یکان‌های نیروی زمینی شب گذشته  ماموریتی غیرمترقبه‌ای را به نیروی زمینی ارتش ابلاغ کردند تا رزمایشی در منطقه شمال غرب کشور انجام شود.

وی ادامه داد: بلافاصله اوامر فرمانده کل ارتش به یکان‌ها ابلاغ شد و یکان‌ها در مدت زمان بسیار کم با تمامی تجهیزات خود را به منطقه رزمایش رساندند که الحمدالله رزمایش خوبی نیز برگزار کردند.

امیر سرتیپ حیدری اجرای رزمایش غیر مترقبه را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: هدف و منظور از رزمایش غیر مترقبه، ارزیابی رزمی و نحوه پای کار آمدن تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع است که یکان‌های حاضر در میدان آن را به خوبی اجرا کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره استفاده از تجهیزات در این رزمایش نیز گفت: در حال حاضر یکان‌های نیروی زمینی ارتش با تجهیزات جدید و سلاح‌های کاملا بومی در ماموریت‌ها حاضر می‌شوند و در این رزمایش نیز بخشی از توانمندی‌های بومی شده در حوزه تجهیزات مورد آزمایش قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای آمادگی رزمی، بالا بردن توان دفاعی، قدرت، تحرک، سرعت و جابجایی سریع از اهداف رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی بود.

نظر شما