شناسهٔ خبر: 35843223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تردد زوار در «مرز خسروی» روان است/ اختصاص 2000 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران

فرماندار قصرشیرین گفت: هر لحظه‌ای بر حجم زوار در پایانه مرزی خسروی افزوده می‌شود که برای تسهیل در تردد آن‌ها تعداد گیت‌های خروجی را افزایش خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در مرز خسروی حضوری چشم‌گیر دارند، لحظه به لحظه بر جمعیتی که نزدیک‌ترین مرز به کربلای معلی و کشور عراق را برای تشرف به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند، اضافه می‌شود.

براساس اعلام قرارگاه اربعین، زوار می‌توانند همه روزه از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 16:30 دقیقه عصر، از پایانه بین‌المللی مرز خسروی به عتبات عالیات مشرف شوند.

تمامی امکانات و زیرساخت‌ها در شهرستان قصرشیرین و این مرز برای زوار فراهم شده است، به گفته فرماندار این شهرستان، از 15 مهرماه تا عصر روز گذشته حدود 8 هزار و 500 زائر به کربلای معلی مشرف شدند که هم اکنون هم شاهد خیل عظیمی از زائران در این پایانه مرزی هستیم.

                                               هم‌اکنون ساعت 7 صبح روز چهارشنبه، ۱۷ مهرماه «پایانه بین‌المللی مرز خسروی»

 

مرادعلی تاتار در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس به افزایش هر لحظه‌ای حجم زوار و روان بودن تردد آن‌ها اشاره کرد و افزود: تعداد گیت‌های گذرنامه را تا 12 گیت افزایش داده‌ایم که به خاطر تسهیل در روند تردد زوار تعداد گیت‌های خروجی از امروز افزایش می‌یابد.

وی به آماده بودن 58 گیت در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: آن‌طرف مرز هم باید این تعداد گیت‌ها در عراق را آماده کنیم.

تاتار تصریح کرد: هر روز عصر پس از اعزام آخرین گروه از زوار، تعداد زیادی از زوار در پایانه مرز خسروی مستقر می‌شوند که فعالیت  گذرنامه‌ای خود را انجام می‌دهند و در موکب‌ها و محل اسکان برای اعزام در روز بعد مستقر می‌شوند.

فرماندار قصرشیرین به استقرار 10 موکب در این شهرستان اشاره و بیان کرد: موکب‌ها در حال خدمات‌رسانی به زوار هستند و تمامی شرایط برای خدمات‌رسانی مطلوب فراهم است.

وی از زائران خواست، حتما مدارک هویتی و گذرنامه را به همراه داشته باشند، چرا که طبق اعلام مسؤولان گذرنامه و مرزبانی، کسانی که گذرنامه ندارند نمی‌توانند از مرز خسروی به مقصد کشور عراق تردد کنند.

*تعداد کاربران در مرز خسروی به 40 کاربر افزایش می‌یابد

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به ازدحام جمعیت زائران در مرز خسروی از عوامل اجرایی خواست، در رفتار با زائران اربعین تاب‌آوری خود را تقویت کنند و تصریح کرد: امروز تعداد کاربران در این پایانه مرزی به 40 کاربر افزایش می‌یابد.

بازوند به وجود نواقصی در پایانه مرز خسروی از جمله نامناسب بودن سیستم خنک‌کننده و سایبان‌ها اشاره کرد و افزود: تجهیزات سرمایشی و خنک کننده پایانه مرزی خسروی روز گذشته مشکل داشت که امروز به شرایط مطلوب رسیده است.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و مجموعه مدیران و اعضای ستاد اربعین انصافا تلاش‌های خالصانه‌ای برای میزبانی شایسته از زائران اربعین انجام داده‌اند.

بازوند در خصوص پارکنگ‌های تدارک دیده شده در قصرشیرین و مرز خسروی، گفت: ارتش، سپاه و شهرداری پاکینگ‌های مجهز و امنی را فراهم کرده که مبلغی که اخذ می‌کنند شبی 5 هزار تومان اعلام شده است.

وی نرخ کرایه اتوبوس‌ها تا بغداد را 80 هزار تومان و تا کربلا را 150 هزار تومان عنوان کرد و افزود: امروز 64 دستگاه اتوبوس بخش خصوص به مرز می‌آیند، اگر چنانچه طرف عراقی برای انتقال زائران به اتوبوس نیاز داشته باشد به‌کار گرفته می‌شوند چون قرار است تعداد اتوبوس‌ها خود را به نسبت 10 تا 12 هزار نفر افزایش دهند.

*آمادگی اتوبوس‌های ایرانی برای انتقال زوار از خسروی به عراق در صورت نیاز

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی نیز در ادامه سخنان استاندار کرمانشاه، اضافه کرد: در پی توافق با طرف عراقی، تمام زائران اباعبدالله(ع) توسط اتوبوس‌های عراق و در صورت نیاز اتوبوس‌های ایرانی به جدید‌الشط در نزدیکی بغداد منتقل خواهند شد.

جعفر همتی ادامه داد: پارکینگ بزرگی در جدید‌الشط وجود دارد و خودروهای آماده انتقال زائران به کربلا و نجف هستند.

به گفته همتی، در مسیر برگشت گاراژهایی در نجف و کربلا دایر است که زائران را به جدیدالشط رسانده و سپس توسط اتوبوس به خسروی باز می‌گرداند.

*اختصاص 2000 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران حسینی

مدیرکل‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز از اختصاص 2 هزار اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی خبر داد  و اظهار داشت: مشکل خاصی برای جابجایی زوار در استان نداریم.

کرمی گفت: نرخ کرایه اتوبوس بدون تغییر است و رانندگان حق دریافت هیچ‌گونه وجه اضافی را ندارند.

وی از زائران خواست، در صورت بروز هرگونه تخلف پلاک اتوبوس یا اطلاعات شرکت مربوطه را از طریق سامانه 141 اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/پ

نظر شما