شناسهٔ خبر: 35841421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ادامه همکاری فرانسه با نیرو‌های دمکراتیک سوریه

"ادوارد فیلیپ" نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه گفت: جنگ با داعش تمام نشده و پاریس همچنان به همکاری با "نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ادوارد فیلیپ همچنین تردید‌های آمریکا در مورد مساله شمال شرق سوریه زیر سؤال برد و افزود: اولویت ما همچنان مبارزه با گروهک تروریستی داعش است.

نخست وزیر فرانسه اظهار کرد: ثبات در سخن و پایبندی به اظهارات بسیار بهتر از آن است که با تردید به سوال‌ها پاسخ داده شود، موضعی که متحدان ما بویژه دوستان آمریکایی از خود نشان می‌دهند.

اعلام آمادگی فرانسه برای ادامه همکاری با نیرو‌های دمکراتیک کرد، پس از آن صورت گرفت که برخی نمایندگان مخالف پارلمان این کشور از این که پاریس از کرد‌های سوری به صورت علنی دفاع نمی‌کند، انتقاد کردند.

"امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه نیز ۱۰ فروردین سال جاری برای نخستین بار در دیدار با هیأتی از "یگان‌های مدافع خلق" موسوم به "ی. گ. پ"، شاخه "نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) به کرد‌های سوری وعده داد برای بر قراری ثبات در شمال شرق سوریه و مقابله با تروریست‌های داعش، از آن‌ها حمایت می‌کند.

فرانسه پیشتر نیز اقدام به ارسال تسلیحات نظامی به کرد‌های سوریه می‌کرد و یگان‌های مدافع خلق برای مقابله با گروهک تروریستی داعش را آموزش می‌داد.

موضع فرانسه برای ادامه همکاری با کردها، بر خلاف موضع آمریکا است؛ "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) دستور خروج نظامیان ایالات متحده از سوریه را صادر کرد.

ترامپ در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده است که واشنگتن از جنگ‌های بی‌پایان مضحک در منطقه غرب آسیا رها شود.

این درحالی است که کرد‌های سوریه اعلام کردند، آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرز‌های سوریه و ترکیه در واقع به کرد‌ها از پشت خنجر زده است.

با خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات، احتمال حمله ارتش آنکارا به این منطقه افزایش یافته است.

سه روز پیش "رجب طیب اردوغان"رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کرد‌های این کشور خبر داد، اقدامی که برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه و آلمان درباره آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

کرد‌های سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما