شناسهٔ خبر: 35835059 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

تردد 40 هزار خودرو به سمت مرزهای شلمچه و چذابه ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد بیش از 40هزار و 900 وسیله نقلیه به سمت مرزهای شلمچه و چذابه در روز دوشنبه خبر داد و گفت: تردد خودروها نسبت به روز پیش ازآن به سمت چذابه 29 درصد و به سمت شلمچه 16 درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| غلامعباس بهرامی‌نیا روز سه شنبه در خصوص تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه گفت: مجموع تردد ثبت شده از این مرز در روز دوشنبه67 هزار و 639 نفر بود که این عدد شامل خروج 59 هزار و 162 و ورود هفت هزار و 480 زائر ایرانی بود.

 

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته خروج 587 و ورود 410 مسافر خارجی از این مرز ثبت شد.

 

بهرامی نیا با بیان اینکه در همین روز 23 هزار و 570 نفر از مرز چذابه تردد کردند، بیان کرد: از این میزان 20 هزار و 588 زائر ایرانی از مرز خارج و 2 هزار و 260 زائر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان داشت: همچنین از این مرز خروج360 و ورود 95 مسافر خارجی در روز دوشنبه به ثبت رسید.

وی در خصوص تردد وسایل نقلیه به سمت گذرگاه های مرزی خوزستان در روز دوشنبه، گفت: تردد پنج هزار و 338 وسیله نقلیه در محور چذابه به بستان و 6 هزار و 436 وسیله نقلیه در محور به بستان به چذابه ثبت شد.

 

بهرامی نیا ادامه داد: در مدت یاد شده از خرمشهر به شلمچه 15 هزار و 463 وسیله نقلیه و از شلمچه به خرمشهر نیز 13 هزار و 685 وسیله نقلیه تردد داشتند.  

وی ادامه داد: تغییرات تردد وسایل نقلیه در روز دوشنبه نسبت به روزهای عادی با توجه به مسیرهای رفت و برگشت در چذابه افزایش 374 درصدی و در شلمچه افزایش208  درصدی نشان می دهد.  

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه، شاهد تردد روان در این محورها هستیم.

 

232هزار و 237 زائر خوزستانی تا ظهر روز دوشنبه 15مهرماه در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت نام نویسی کرده اند و پیش بینی می شود روند صعودی نام نویسی در سامانه همچنان ادامه داشته باشد .

 

نام نویسی در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر، تنها شرط عبور زائران اربعین حسینی از گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه و عزیمت به شهرهای مقدس عراق است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت، به اوج خود خواهد رسید.

 

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، 27مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز، اربعین است.

 

منبع: ایرنا

نظر شما