شناسهٔ خبر: 35831550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رطوبت 80 درصدی در خرمشهر/ استقبال کم‌نظیر زائران از مرز شلمچه

علیرغم گرمای هوا و رطوبت 80درصدی در مرز شلمچه، این مرز شاهد افزایش چشمگیر حضور و تردد زائران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پایانه مرزی شلمچه، حضور زائران در این مرز روند رو به فزونی به خود گرفته و تعداد کسانی که برای حضور در همایش جهانی اربعین، مرز شلمچه را انتخاب کرده‌اند به شکل چشمگیری رو به افزایش است.

گزارش‌های خبرنگار فارس از این پایانه، حاکی از گرمای هوا و رطوبت 80 درصدی در شلمچه است، اما شرایط جوی خاص منطقه، مانع استقبال زائران اربعین حسینی از این مرز نشده است.

علیرغم حضور زائرانی از اقصی نقاط کشورمان در این منطقه، زائرانی از کشورهای مختلف از جمله پاکستان و آذربایجان نیز، امروز برای عزیمت به عتبات عالیات در کشور عراق، در شلمچه حضور یافته و بدون ایجاد مشکل و در شرایط تردد روان، وارد خاک عراق شدند.

پروسه خروج زائران از خاک ایران و ورود به خاک عراق حداکثر هشت دقیقه اعلام شده است و علیرغم پذیرش حجم بالایی از زائر در این پایانه، هیچگونه تعلل، ازدحام و با سرگردانی مشاهده نشده است.

همچنین با همکاری که از سوی نیروهای انتظامی و راهور در حال صورت پذیرفتن است، کمترین ترافیک و انسداد راه در مبادی ورودی این مرز مشاهده می‌شود.

شایان ذکر است، با ورود به روزهای اوج این حرکت جهانی و مردمی، خبرنگاران مستقر در این پایانه همچنان با سوء مدیریت لازم برای اخذ کارت‌های تردد خود روبرو هستند و مشکل تردد ایشان در مرز شلمچه همچنان لاینحل باقی مانده است.

استانداری خوزستان در اربعین امسال، مسؤولیت صدور مجوز تردد خبرنگاران را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایانه مرزی شلمچه توانایی پذیرش و خدمت‌رسانی به 100 هزار زائر در طول روز را دارد.

انتهای پیام/72013/و

نظر شما