شناسهٔ خبر: 35829891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از پنج هزار زائر از مرز خسروی عبور کردند

کرمانشاه - ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از صبح امروز (سه شنبه ۱۶ مهر) تا ساعت ۱۳ ظهر، بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) از طریق مرز رسمی خسروی عازم عراق شدند.

صاحب‌خبر -

سردار «علی اکبر جاویدان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پس از چند روز وقفه در اعزام زائران اربعین از مرز خسروی و با اقدام های صورت گرفته زمینه بازگشایی آن فراهم شد و هم اکنون تردد در امنیت کامل جریان دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون تمامی شرایط برای اعزام زائران به کربلای معلا از مرز خسروی فراهم است و با نزدیک شدن به روز اربعین شاهد افزایش جمعیت زوار هستیم.
سردار جاویدان تصریح کرد: زائرانی که مرز خسروی را برای بازگشت از مراسم اربعین انتخاب کرده اند از امنیت مرز و مسیر انتخابی کاملا راضی بوده و بدون هیچ مزاحمت و مشکلی به کشور بازگشته اند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: ۵۸ گیت برای تردد زائران اربعین در مرز خسروی پیش بینی شده تا کار اعزام آنها با سهولت بیشتری انجام شود.
وی همچنین از حضور گسترده ماموران پلیس برای خدمات رسانی به زائران خبر داد و گفت: زوار می توانند به ایستگاه های پلیس مراجعه و خدمات مورد نیاز را که در چارچوب اختیارات و توانایی پلیس قرار دارد را دریافت کنند.
سردار جاویدان همچنین با اشاره به کنترل مسیرهای ترددی زائران توسط ماموران پلیس راه و راهور، از رانندگان خواست تا ضمن رعایت تمامی مقررات، با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
۷۴۵۸/۸۰۶۶

نظر شما