شناسهٔ خبر: 35816883 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 پديده‌هاي سپاهان و انگيزه بزرگ در تيم‌ملي

در ليست اخير مارک ويلموتس براي دو بازي مقابل کامبوج و بحرين در مقدماتي جام جهاني نام چهره هاي جديدي به چشم مي خورد که دو تن از آنها پديده هاي اين فصل سپاهان بودند. محمد محبي و مرتضي منصوري دو بازيکني که از ابتداي ليگ بازي هاي خوبي براي سپاهان انجام دادند، با نظر ويلموتس به تيم ملي رسيدند.

محبي 20 ساله و منصوري در ادامه روند رو به پيشرفت خود حالا اميد زيادي دارند تا بتوانند نظر مارک ويلموتس را هم جلب کنند و در اردوهاي تيم ملي باقي بمانند. آنها با انگيزه زيادي در تمرينات تيم ملي حضور يافتند و حتيه صحبت هاي کوتاهي نيز با ويلموتس انجام دادند. سرمربي تيم ملي در اين صحبت ها از اين دو بازيکن خواست تا با تمام وجود و بدون استرس کارشان را دنبال کنند. به نظر مي رسد در بازي روز پنجشنبه مقابل کامبوج نيز ويلموتس به آنها فرصت حضور در زمين را بدهد و به همين خاطر شانس خوبي براي نشان دادن توانايي هايشان دارند.

نگراني درباره گزينه استقلال

اضافه وزن و مصدوميت

مهاجم مورد نظر استقلال تا چه حد آماده است؟ اين سوالي است که بعد از خواندن گزارش سايت footballleagueworld مطرح شده. بر اساس اين گزارش که تاريخ انتشار آن مربوط به 5 ماه قبل است، گري هوپر اگر چه بازيکني تاثيرگذار براي شفيلدونزدي بوده اما آخرين فصل حضور او در اين تيم انگليسي، اصلا جالب نبوده چرا که اين بازيکن، 15 ماه! به دليل مصدوميت دور از ميادين بود و وقتي در ماه مارس به تمرينات تيمش برگشت، فقط در 6 بازي براي تيمش به ميدان رفت که در اين 6 بازي يک گل زد.

همانطور که در عکس هاي اين گزارش مشخص است، مهاجم مورد نظر استقلال، اضافه وزن دارد و بايد ديد در فاصله زماني 5 ماهه که از انتشار اين عکس گذشته، آيا توانسته به شرايط جسماني ايده‌الش برگردد يا نه. نکته نگران کننده ديگر درباره گري هوپر، سابقه دار بودن او! در زمينه مصدوم شدن است. طبق نوشته روزنامه گل، اين بازيکن در سالهاي 2010، 2011، 2013و 2015 مصدوم شده و هر بار حداقل يکماه دور از ميادين بوده است.

اميدواريم نمايندگان باشگاه استقلال که قرار است به صورت حضوري با هوپر و مدير برنامه‌هايش مذاکره کنند، قبل از هر گونه توافق به اين نکات توجه ويژه‌اي داشته باشند.

رفتار هوشمندانه سيدجلال حسيني

اظهارات کالدرون درباره سيدجلال بعد از ديدار با پديده باعث شد تا سوء تفاهمي بين او و کاپيتان تيمش به وجود بيايد ولي حالا انگار مشکل حل شده است. اين را مي شود از مصاحبه سيد جلال فهميد. کاپيتان قرمزها اين روزها مي تواند يک مهره باشد براي آنکه پرسپوليس به آرامش برسد يا اينکه وارد جنجال شود. صحبت هايي که کالدرون درباره سيدجلال بعد از بازي پديده داشت نشان مي داد او زياد حال و حوصله ندارد درباره چرايي نيمکت نشين بودن بعضي بازيکنان از جمله کاپيتان تيمش صحبت کند. او گفت نمي تواند به بازيکن 36،37 ساله که دو هفته با تيم تمرين نکرده، در ترکيب ثابت بازي دهد. اين اظهارات کالدرون باعث شد تا سوء تفاهمي بين او و سيدجلال پيش بيايد ولي در اين بين مديريت باشگاه پرسپوليس تلاش کرد تا اين ماجرا بيخ پيدا نکند. از سوي ديگر حسيني هم رفتار هوشمندانه اي داشت و حتي گفت حاضر است کل فصل نيمکت نشين باشد ولي پرسپوليس قهرمان شود.

بازگشت باتي گل به فلورانس

دستيار چزاره!

رسانه ايتاليايي کوريره دلو اسپورت اعلام کرد گابريل باتيستوتا، اسطوره آرژانتيني فوتبال به تيم چزاره پراندلي مربي ايتاليايي ملحق شده و زماني که پراندلي صاحب تيم شده و بار ديگر روي نيمکت بنشيند، باتيستوتا به عنوان عضوي از کادر فني در کنار او خواهد بود. پراندلي آخرين بار هدايت تيم جنوا را به عهده داشته است.

کوريره در گزارش خود مي‌گويد باتيستوتا شغل آينده خود در دنياي فوتبال را مشخص کرده و تصميم گرفته به دنياي مربي‌گري وارد شود. او به اين منظور از چزاره پراندلي مربي ايتاليايي خواسته تا او را به کادر فني خود اضافه کند. اين گزارش مي‌گويد پراندلي با خوشحالي از درخواست باتي گل استقبال کرده.

اين ماجرا در روزهاي اخير در شهر فلورانس ايتاليا اتفاق افتاده، جايي که باتيستوتا، آقاي گل تاريخ فيورنتينا و يکي از اسطوره‌هاي بزرگ دنياي فوتبال مشغول پشت سر گذاشتن دوران نقاهت بعد از عمل جراحي‌اي است که روي قوزک پاي چپش انجام شده است.

کوريره مي‌گويد باتي گل و پراندلي چندي پيش در اين باره با هم صحبت کرده بودند و باتيستوتا درخواست خود را به پراندلي اعلام کرده بوده. تا اينکه پراندلي ديروز در فلورانس به عيادت باتي گل رفته و باتيستوتا برايش توضيح مي‌دهد که آينده خود را در مربي‌گري تصور مي‌کند. باتيستوتا به پراندلي مي‌گويد به اين نتيجه رسيده که مربي‌گري را بايد روي نيمکت ياد بگيرد و نه در کلاسهاي تئوري. پراندلي هم در پاسخ از پيشنهاد باتيستوتا استقبال کرده و به او گفته دانش فوتبالي، شخصيت خاص و کاريزماي او مي‌تواند از اسطوره آرژانتيني يک مربي بزرگ بسازد.

شاهرودي و امامي‌فر دستيار استيلي شدند

دعوت 35 بازيکن به اردوي تيم اميد

حميد استيلي از 35 بازيکن براي حضور در اردوهاي تيم فوتبال اميد دعوت کرد تا در تمرينات آماده‌سازي شرکت کنند.

35 بازيکن به اردوي تيم فوتبال المپيک دعوت شدند که بايد روز 15 مهر با حضور در هتل پارسيان اوين خود را به اعضاي کادر فني معرفي کنند.

اسامي نفرات دعوت شده به شرح زير است:

مهدي نوراللهي، محمد شريفي، اميد دره، اميرحسين حسين‌زاده، طاها شريعتي و ابوالفضل جلالي (سايپا)، محمد مسلمي‌پور و محمد خرم الحسيني (ماشين‌سازي)، ابوالفضل رزاق‌پور، محمدرضا آزادي و رضا شکاري (تراکتور)، اميد نورافکن و علي کي‌خسروي (سپاهان)، معراج اسماعيلي (ذوب‌آهن)، محمد آقاجانپور و سينا زامهران (شهر خودرو)، مهدي قائدي، عارف غلامي، سينا خادم‌پور و سجاد آقايي (استقلال)، محمد خدابنده‌لو (پيکان)، وحيد نامداري، سعادت حرداني، عارف آغاسي و اميرحسين باقرپور (فولاد خوزستان)، مهدي عبدي و امير روستايي (پرسپوليس)، رضا جبيره و جعفر سلماني (صنعت نفت)، علي شجاعي و رحمان جعفري (نساجي)، يونس دلفي (شارلوا)، اسماعيل بابايي(فجر شهيد سپاسي)، رامين داودي (استقلال خوزستان) و حبيب فرعباسي (نفت مسجد سليمان).

همچنين با اعلام حميد استيلي، سرمربي تيم فوتبال اميد، عليرضا امامي‌فر و رضا شاهرودي به کادر فني اين تيم اضافه شدند.

نظر شما