شناسهٔ خبر: 35801106 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین خبر‌ها از راهپیمایی اربعین

مرز خسروی باز شد

مرز خسروی صبح امروز به صورت رسمی بازگشایی شد تا زوار بتوانند از نزدیک‌ترین مرز رسمی به کربلای معلی، راهی عتبات عالیات شوند.

صاحب‌خبر -
اين خبر در حال تکميل است...
به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ نخستین گروه از زائرانِ اربعین بعد از چهار روز وقفه، صبح امروز از طریق مرز خسروی عازمِ عراق شدند. عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمیِ خسروی، روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه، به درخواستِ مسئولان عراقی متوقف شده بود. این مرز یکی از نزدیک ترین مسیر‌ها برای تشرفِ زائرانِ عتباتِ عالیات است که در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
<div id="video-display-embed-code_4031750"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2542102/4031750?width=350&height=250"></script></div>
جعفر همتی دبیر ستاد اربعین کرمانشاه که در مرز خسروی مستقر است گفت: تردد از مرز خسروی رسما دوباره آغاز شد و زوار می‌توانند برای تردد به این مرز بین المللی مراجعه نمایند.
<div id="video-display-embed-code_4031620"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2542102/4031620?width=350&height=250"></script></div>
عصر دیروز، بازوند استاندار کرمانشاه نیز در جلسه ستاد شورای زکات این خبر را تایید کرده و گفته بود که صبح امروز (۱۵ مهرماه) تردد از این مرز رسمی میسر خواهد بود. بنا به گفته فرماندار تردد زوار از مسیر اصلی استان‌های دیالی-بغداد-کربلا خواهد بود و تغییر در مسیر زائران صورت نگرفته است.
مرز رسمی و بین المللی خسروی، نزدیک‌ترین مسیر به کربلای معلی برای زوار ایرانی است و روزانه بیش از یک هزار و ششصد نفر از این مرز به سمت عتبات عالیات حرکت می‌کنند.
خانم پانیاز خبرنگار خبرگزاري صداوسيما از مرز خسروی:
<div id="video-display-embed-code_4031789"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2542102/4031789?width=350&height=250"></script></div>
سپیدپوشانِ وزارت بهداشت در خدمت زائران اربعین
کاروان سلامتِ وزارت بهداشت، شاملِ تیمهای پزشکی، بهداشتی، آمبولانس و موتور آمبولانس, امروز از ضلع جنوبیِ حرم امام خمینی، راهی مسیرِ زائران اربعین می شود. به گفته مسئولان، امسال خدمات رسانیِ بهداشتی- درمانی به زائران اربعین, افزایش چشمگیری داشته است.
<div id="video-display-embed-code_4031748"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2542102/4031748?width=350&height=250"></script></div>
فاصله مسيرهاي تردد زائران عتبات عاليات از مرز مهران
 
مرز خسروی باز شد
تردد روان در مرز مهران
تردد ۳۰۰ هزار نفری زوار در شش روز اخیر از مرز مهران
استاندار ایلام: از ابتدای ماه صفر تا دیروز ۳۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.
قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه خوشبختانه تردد در مرز مهران بسیار روان است افزود: دیروز بیش از ۵۷ هزار زائر از مرز مهران به کشور عراق سفر کردند.
وی یادآور شد:در مرز مهران موکب‌ها زودتر از موعد مقرر هم در داخل خود استان ایلام و هم آن سوی مرز داخل خاک بدره عراق در حال دایر شدن هستند.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ استان معین و بسیاری از نهاد‌ها و ارگان‌ها و تعداد زیادی از مردم در حال استقرار موکب‌ها هستند تصریح کرد: حدود ۱۷۰ موکب در مسیر‌های مختلف استان و تا پایانه مرزی مهران راه اندازی می‌شود.
استاندار ایلام افزود: موکب‌ها علاوه بر امکانات تغذیه و آب، امکانات سرویس بهداشتی و نمازخانه در کنار آن‌ها فراهم شده که زوار ساعاتی استراحت کنند.

نظر شما