شناسهٔ خبر: 35790239 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

غلامرضا شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

تاثیر مثبت شوراهای حل اختلاف بر اقتصاد کشور

غلامرضا شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: حجم پرونده‌های قضایی رابطه‌های مستقیمی با اقتصادی کشور دارد. هر چقدر اقتصاد توسعه پیدا کند کار قوه قضاییه کمتر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه واحدهای تولیدی و تجاری که در وزارت صمت در حال برگزاری است، غلامرضا شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با تشکر از قوه قضاییه برای اجرای برنامه‌های خاص در سال رونق تولید ملی گفت: هم‌اکنون در تمام استان‌های کشور هفته‌های حمایت از فعالان اقتصادی که متشکل از معاونت‌های مختلف قوه قضاییه است، تشکیل شده که این کار قابل تقدیر است.

 

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های قضایی در کشور گفت: حجم پرونده‌های قضایی رابطه‌های مستقیمی با اقتصادی کشور دارد. هر چقدر اقتصاد توسعه پیدا کند کار قوه قضاییه کمتر خواهد شد. صرفا پرونده‌های اقتصادی به عوامل اقتصادی ربط ندارد بلکه پرونده‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی خانوادگی ریشه آنها اقتصادی است. اگر توسعه اقتصادی و رونق تولید در کشور اجرایی شود بسیاری از شعب قضایی تعطیل خواهند شد.

 

وی با اشاره به لزوم تشکیل شوراهای حل اختلاف و نقش آن در روابط بین فعالان اقتصادی گفت: امروز اگر اختلافی باشد و برای حل آن به محاکم قضایی مراجعه شود در نهایت یک نفر محکوم خواهد شد و اختلاف نیز باقی می‌ماند اما با تشکیل شوراها ریشه اختلاف از بین می‌رود و هر دو طرف از رأی صادره راضی خواهند بود. از وجود چنین مراجعی برای رسیدگی به دعواهای قضایی و جهان بیشتری نسبت به سایر محاکم قضایی دارد. من مطمئن هستم که با آغاز به کار این شوراها به زودی شاهد اثرگذاری مثبت آن بر فعالان اقتصادی خواهیم بود.

 

منبع: ایلنا

نظر شما