شناسهٔ خبر: 35747687 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیش بینی تمهیدات ترافیکی برای بازگشت زائران اربعین

مهر

معاون حمل‌ونقل راهداری کل کشور بابیان اینکه امکان بروز مشکلات ترافیکی در زمان بازگشت زائران به دلیل پیک تردد وجود دارد، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین دیده‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مهران قربانی معاون حمل‌ونقل راهداری کل کشور بابیان اینکه برنامه‌ریزی پایانه‌ها و راه‌های استان‌های ایلام و خوزستان صورت گرفته است، گفت: مقام عالی راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های کشور، هفته گذشته از مبادی سه‌گانه شامل مهران، چذابه و شلمچه کاملاً بازدید و تمام دستورات لازم را برای مدیریت ترافیکی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

زائران از مسیرهای اصلی عراق تردد کنند

وی بابیان اینکه حقیقتاً باید گفت شرایط ایمنی امسال قابل قیاس با سال قبل نیست، تأکید کرد: امروز شرایط در محورهای منتهی به استان‌های مرزی و خروجی‌های کشور به سمت عراق بسیار بهتر است و سازمان راهداری تا آنجا که امکان داشت مقوله تعریض راه‌ها را در یک سال گذشته تاکنون انجام داده است.

معاون راهداری کشور بابیان اینکه محورهایی مانند ایلام-کرمانشاه و ایلام-مهران به‌واسطه کوهستانی بودن شرایط ویژه و دشواری را برای تعریض و بهسازی دارند، گفت: بااین‌وجود بازهم سعی شده تا اقداماتی از قبیل تعریض، خط‌کشی و مسائل ایمنی در این راه‌ها انجام شود همچنین محورهایی مانند مهران- ایلام برای سهولت رفت و آمد چهار بانده شده‌اند.

قربانی بابیان اینکه خط‌کشی‌ها درراه‌های منتهی به مرزهای کشور صورت گرفته است، تأکید کرد: پایانه چذابه، مهران و شلمچه و محورها تماماً کنترل‌شده و نکات لازم برای اجرا به متصدیان توضیح داده‌شده است و در این زمینه باید گفت جای نگرانی نیست.

وی بابیان اینکه نگرانی ما فقط برای اوج و پیک سفرهای اربعین به‌خصوص در بازگشت زائران است، گفت: در برگشت محورهایی، چون ایلام به مهران ممکن است با مشکلاتی روبرو شود که کنار پل‌های این محورها، راه‌های کنارگذری ایجادشده که در صورت بروز مشکلات ترافیکی به کمک راه‌های اصلی ما خواهند آمد و دغدغه مردم را رفع می‌کنند.

معاون راهداری کشور با بیان اینکه مرزهایی، چون مهران توان حجم تردد خودروی سواری را ندارند، گفت: در موقع بازگشت زائران ما با حجم وسیعی از خودروی سواری روبرو هستیم که در همین حال باید اتوبوس‌هایی را هم به سمت مرز و ایستگاه‌های موسوم به برکت اعزام کنیم که این امر تداخلاتی را موجب می‌شود.

قربانی بیان کرد: برای رفع این امر امسال از مدل‌هایی استفاده شده است یعنی مسافران در مرز بسته به شهر مقصد خودشان در سه قسمت کرمانشاه، همدان و اندیمشک تقسیم بندی شده و این پایانه‌های معین مردم را به سمت شهرهایشان هدایت می‌کنند از سوی دیگر راهداری واحدی را به طور ویژه برای رسیدگی به شکایات مردمی درباره کرایه و خدمت رسانی ایجاد کرده است.

نظر شما