شناسهٔ خبر: 35734951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

اوضاع نابه‌سامان نفتی‌های خوزستان پیش از هفته هفتم

خبرگزاری فارس

تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان پیش از آغاز هفته ششم با حواشی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

صاحب‌خبر -
هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از راه رسیده است که رفته رفته مشکلات مالی برخی تیم‌ها، از جمله باشگاه‌های نفتی به اوج خود رسیده و جو حاکم بر تمرینات و اردوی تیم‌هایی همچون صنعت نفت آبادان نفت مسجدسلیمان به تشنج نزدیک می‌شود.

در حالی که بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پیش از این تلویحاً به مشکلات مالی تیم خود و عدم دریافت مبالغی از قرارداد خود با باشگاه را عنوان و مورد انتقاد قرار دادند، شایعاتی مبنی بر اعتصاب بازیکنان و تعطیلی تمرینات این تیم‌ها به گوش می‌رسد.

اعلام برائت وزیر نفت از تیم‌های نفتی

از وزارت نفت نیز خبر می‌رسد که وزیر نفت با اعلام برائت از تیم‌های نفتی که در ورزش حرفه‌ای فعالیت دارند عنوان کرده که علاقه‌ای به ادامه کار این باشگاه‌ها با نام و نشان این وزارتخانه ندارد.

همین موضوع باعث شده تا ضمن ایجاد ناامیدی در اردوی تیمی همچون صنعت نفت آبادان، بازیکنان و سرمربی این تیم صحبت‌هایی را در رسانه‌ها مطرح کنند که منظور از نظر این گفتگو‌ها ترک باشگاه و یا عدم حضور در تمرینات با تمام قوا و روحیه لازم است.

در همین خصوص، دراگان اسکوچیچ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای ضمن انتقاد بسیار از وضعیت مالی حاکم بر باشگاه صنعت نفت آبادان انتقاد و تأکید کرده است در صورتی که مشکلات پا برجا بماند، آبادان را ترک خواهد کرد.

اسکوچیچ: آبادان را ترک می‌کنم

این مربی کروات یادآور شد: من می‌خواهم موضوع مهمی را با شما مطرح کنم و اینکه می‌خواهم باشگاه را در روز‌های آینده ترک کنم؛ اگر شرایط تغییری نکند. متأسفانه با وجود نتایج خوبی که ما گرفته ایم، شرایط باشگاه تغییری نکرده. ما مشکلات زیادی داریم و من به صورت جدی به ترک باشگاه فکر می‌کنیم. روز گذشته بازیکنان من تمرین نکردند و این خیلی بد است. همچنین من بعد از اینکه بازیکنان ایرانی برای تیمم جذب کردم، چند بازیکن خیلی خوب خارجی در نظر داشتم که باشگاه نتوانست آن‌ها را بیاورد. من اول برای بازیکنانم متاسفم؛ چون آن‌ها حرفه‌ای بازی و رفتار می‌کنند، ولی نمی‌توانند زندگی معمولی و نرمال برای خانواده‌شان با شغلی که دارند، رقم بزنند.

اسکوچیچ در ادامه افزود: هیچ فردی در باشگاه هنوز هیچ رقمی از شروع فصل دریافت نکرده است. من واقعا متاسفم برای افرادی که اینجا هستند و همینطور هواداران، که شایسته چیز‌های بهتری نسبت به الان هستند. من از آن‌ها می‌خواهم که بار دیگر ما را در مقابل سایپا حمایت کنند، ولی باید ببینیم بعد از بازی با سایپا چه اتفاقی می‌افتد و خدا برای ما چه سرنوشتی در نظر گرفته است.

در مسجدسلیمان نیز، اوضاع بهتر از آبادان نیست و اردوی نفتی‌های دیار نفتون نیز تحت تأثیر مسائل و معضلات مالی این باشگاه قرار گرفته است.

گرچه از سوی باشگاه نفت مسجدسلیمان چک‌هایی به مربیان و بازیکنان داده شده، اما زمان نقد شدن این چک‌ها برای روز‌های آینده است. مسئولان باشگاه به بازیکنان و مربیان نفت مسجدسلیمان قول دادند این چک‌ها پاس شود.

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در پاسخ به این سؤال که تکلیف تیم شما با وضعیت فعلی چه خواهد شد، گفت: با مسئولان صحبت کردم و واقعاً اگر پول نباشد، باید چه کار کنیم؟ من خودم تیم را ترک می‌کنم.

تارتار: مسئولان راهی پیدا نکنند، می‌روم!

مهدی تارتار عنوان کرد: اگر این شرایط ادامه یافته و به همین صورت باشد. بچه‌های ما غیرت کردند و به عشق مردم غیور لر زبان با قدرت ادامه می‌دهیم. مسئولان باید راهی پیدا کنند. امروز هم خبری از وزارت نفت آمده که کمر تیم ما را شکسته است. باید به فکر این تیم و مردم شهر مسجدسلیمان باشند. مسئولان به خودشان بیایند. این تیم برای استان خوزستان است و همانطور که به سایر تیم‌ها می‌رسند، باید به تیم نفت مسجدسلیمان هم برسند. البته می‌دانم صنعت نفت هم مشکلاتی دارد، اما می‌دانید که مسجدسلیمان مردم بسیار محرومی دارد و دلخوشی آن‌ها فقط همین تیم است. امیدوارم که شرایط بهتر شود و مسئولان رسیدگی کنند و وزارت نفت هم بیشتر به فکر تیم‌های نفتی باشد.

در حالی که رسانه‌ها در کنار جامعه ورزش و علاقه‌مندان به فوتبال نگران وضعیت این تیم‌های پر هوادار هستند و مبرهن است در صورتی که این اقدام غیرکارشناسی اعمال شود، ضمن نادیده گرفتن وظایف اجتماعی حوزه نفت در شهر‌های نفتی همچون آبادان و مسجدسلیمان، عواقب اجتماعی آن نیز متوجه شهروندان و جوانان این مناطق خواهد شد.

این موضوع بازیکنان دو تیم نفتی خوزستان را نیز درگیر ماجرا کرده و مصاحبه‌هایی نیز دراین خصوص انجام شده و هواداران را بیش از پیش نگران افول وضعیت تیم‌های محبوب خود در لیگ برتر کرده، تیم‌هایی که در برخی موارد تنها خواستگاه و مزیت اجتماعی شهروندان محسوب می‌شوند.

مهاجم تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز در این باره گفت: سه ماه است به آبادان آمدیم و یک هزار تومانی دریافت نکرده‌ایم.

آل‌کثیر: از تمرین خودداری می‌کنیم

عیسی‌آل‌کثیر اظهار کرد: روز دوشنبه تمرین نکردیم و باید ببینیم امروز چه اتفاقی رخ می‌دهد، البته ما در تمرینات حاضر می‌شویم، ولی تمرین نمی‌کنیم. در بازی هفته ششم هم حاضر می‌شویم، چون ما وظیفه داریم طبق قانون در زمین باشیم، اما باید به داد ما برسند. اگر از اول فصل این مشکلات را داشته باشیم وای به حال وسط فصل! امیدوارم امروز در جریان تمرینات اتفاقات خوبی رخ دهد تا بازیکنان تیم صنعت نفت هم انگیزه‌هایی برای تمرین کردن پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: هواداران به عنوان یک بینننده و تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند، ولی نمی‌دانند که ما در این تیم گیر افتاده‌ایم. ما هم خرج داریم، به جای این که به خانواده‌ام کمک کنم مدتی است از آن‌ها خرجی می‌گیرم. برخی بازیکنان خرج چند خانواده را می‌دهند. بازیکنان ما پول مخارج خود را ندارند و برخی از آن‌ها از شهر‌های دور آمده‌اند.

در این بین، نحوه پیگیری نمایندگان استان در مجلس و کمیسیون نفت، همچنین استاندار خوزستان به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان بحث‌برانگیز است.

سکوت نمایندگان در قبال مشکلات تیم‌های مردمی

یکی از وظایف اصلی مسئولان در استان، حفظ نظم و تأمین رفاه است و در راستای احیای مسائل فرهنگی باید گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شود که متأسفانه پس از سال‌ها درگیری اینگونه تیم‌های ریشه‌دار، هنوز اقدامی عملی و قابل تکیه از سوی ایشان صورت نگرفته است.

باید منتظر ماند و دید که با وجود شرایط حاضر، نتایج این تیم‌های در هفته‌های آینده چه روندی را طی می‌کند و آیا مدیران دو باشگاه نفتی خوزستان، توانایی کنترل و مدیریت حواشی احتمالی موجود ناشی از مشکلات مالی را دارند، یا خیر.

دو تیم صنعت نفت آبادان نفت مسجدسلیمان، در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال، عصر جمعه به مصاف سایپا و پیکان خواهند رفت.

نظر شما