شناسهٔ خبر: 35666675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دمشق: مداخله آمریکا در امور داخلی چین محکوم است

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت موضع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره «حقوق بشر و دموکراسی در هنگ‌کنگ، تأکید کرد که دوره نظام تک‌قطبی به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سوریه تصمیم کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا درباره «حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ» را محکوم کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این تصمیم آمریکا مداخله آشکار در امور داخلی چین است که با واقعیت رخدادهای هنگ کنگ در تناقض است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که حوادث هنگ کنگ توسط برخی «نیروهای افراطی صورت می‌گیرد که از خارج، به ویژه از سوی قدرت‌های هژمون و قلدرمآبی مانند آمریکا اداره می‌شود».

وی تصریح کرد که هدف از این اقدامات آمریکا، ایجاد مشکل برای چین، مخدوش کردن تصویر این کشور در عرصه بین‌الملل و جلوگیری از پیشرفت روزافزون آن در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.

این منبع تصریح کرد که سوریه کاملا در کنار جمهوری خلق چین است و از اصل «چین واحد» حمایت می‌کند.

دمشق همچنین از طرف‌های خارجی  خواست که به حاکمیت چین احترام بگذارند و مداخله در مسائل داخلی این کشور را متوقف کنند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این کشورها باید بدانند جهان تغییر کرده و نظام تک‌قطبی در آستانه نابودی است.

این نهاد سوری در پایان خاطر نشان کرد که نظام جهانی جدیدی در حال شکل‌گیری است که به حاکمیت همه کشورها و حق آن در زندگی با امنیت و آرامش احترام میگذارد؛ مسئله‌ای که ضامن ثبات و امنیت بین‌المللی و رفاه برای همه ملت‌هاست.

«الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت «نگرانی عمیقی» نسبت به برخورد پلیس هنگ کنگ با معترضان دارد و به‌خاطر آنچه «واکنش‌های سخت و توصیفات مملو از پروپاگاندا» نسبت به اعتراضات نامید، پکن را مورد انتقاد قرار داده بود.

وزارت امور خارجه چین  نیز یکشنه (روز گذشته) در پاسخ به ادعاهای آمریکا تأکید کرد که پکن از سیاست‌مداران خارجی می‌خواهد که ارسال سیگنال‌های غلط درخصوص این رفتارهای خشونت‌آمیز معترضان را متوقف کنند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما