شناسهٔ خبر: 35535987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب کارگر انگلیس طرح معامله قرن ترامپ را رد کرد

لندن – ایرنا – اعضای عمومی حزب کارگر انگلیس با اکثریت آراء طرحی را تصویب کردند که با هرگونه راهکاری که مبانی قوانین بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل درباره شناسایی حقوق مردم فلسطین و استقلال عمل آنها را رعایت نکند از جمله معامله قرن رئیس جمهوری آمریکا، مخالف هستند.

صاحب‌خبر -

در این طرح که در اجلاس سالانه حزب کارگر مصوب شد، بر رعایت اصول اخلاقی و موازین بین المللی در مراودات تجاری با رژیم اشغالگر قدس تاکید شده است طرح یاد شده همچنین هرگونه مراودات تجاری با رژیم صهیونیستی را که برای نقض حقوق مردم فلسطین مورد استفاده قرار می گیرد رد کرد.

حزب کارگر در این طرح اعلام آمادگی کرد تا با احزاب خواهرخوانده که با تل آویو به دلیل عدم شناسایی حقوق مردم فلسطین مراودات اقتصادی ندارد، همکاری کند.

همینطور تصریح شده که سیاست خارجی حزب کارگر بایستی حقوق فلسطینیان درباره آزادی، عدالت و برابری را از طریق اعمال قوانین بین المللی به تمامی مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی در اولویت قرار دهد.

بر همین اساس، اعضای عمومی حزب کارگر طرح معامله قرن دونالد ترامپ را تلاشی یک طرفه برای از بین بردن حقوق فلسطینیان ارزیابی کردند.

طرح معامله قرن که مدت‌هاست رییس‌جمهوری آمریکا برای حل بحران میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از آن سخن می‌گوید طرحی برای دادن امتیازهای اقتصادی به فلسطینیان است تا آن‌ها را مجبور کند که از حقوق اساسی خود صرف‌نظر کنند.

تاکنون اغلب گروه‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند که این طرح را نمی‌پذیرند. اما آمریکا که ادعا می‌کند قصد دارد بحران میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را حل‌وفصل کند توجهی به خواست مردم فلسطین ندارد.

آمریکا در ماه‌های اخیر از ظاهر میانجی گرایانه خارج شده و با قرار گرفتن در طرف رژیم صهیونیستی، کفه ترازوی مدنظر خود را از تعادل خارج کرده است؛ در این راستا آمریکا با به رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، نشان داده که تنها در راستای تأمین خواسته‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین چندی پیش به آمریکا اعلام کرد که قدس فروشی نیست و هرگز طرح صلح آمریکا را نخواهد پذیرفت.

اما «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری تاجر پیشه آمریکا که همه‌چیز را با عینک اقتصادی می‌بیند، گمان می‌کند همه چیز را می‌توان با پول خرید، حتی عنوان طرحی که او برای حل معضل صلح خاورمیانه استفاده کرده «معامله قرن» عنوانی اقتصادی است.

طرح حزب کارگر انگلیس در دفاع از حقوق مردم فلسطین در حالی به تصویب رسید که جرمی کوربین رهبر این حزب به داشتن عقاید یهودستیزانه از سوی لابی رژیم صهیونیستی در انگلیس متهم و تحت فشار زیادی قرار دارد.

نظر شما