شناسهٔ خبر: 35535950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان مطرح کرد:

مقاومت برخی دستگاه‌های قزوین در آزادسازی اراضی دولتخانه صفوی/ استان فاقد یک هتل پنج ستاره است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از مقاومت برخی از دستگاه‌های این استان در آزادسازی اراضی دولتخانه صفوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانگردی برگزار شد، گفت: طرح‌های سرمایه گذاری گردشگری قزوین شامل سه هتل پنج ستاره، ۶ هتل چهار ستاره، چهار هتل سه ستاره، ۲ هتل دوستاره، چهار هتل یک ستاره و یک هتل آپارتمان دوستاره هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار داشت: در میان این طرح‌ها همچنین یک میهمان پذیر، ۱۲ مجتمع خدماتی و رفاهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، چهار مجتمع گردشگری، ۲ سفره خانه سنتی، سه مرکز تفریحی و سرگرمی و یک منطقه نمونه گردشگری و ۱۳ اقامتگاه بوم گردی به چشم می‌خورد.

وی در ادامه مجموع تاسیسات گردشگری استان قزوین را ۲۴۱ واحد عنوان کرد و گفت: این واحدها شامل ۱۰۳ مجتمع پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

خزائلی، میزان ظرفیت واحدهای اقامتی استان قزوین را ۲ هزار تخت خواند و گفت: با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های اقامتی در دست ساخت این ظرفیت تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های گردشگری در قزوین و فاصله زیاد تا جایگاه مطلوب، گفت: با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری قزوین، هنوز یک هتل پنج ستاره در سطح استان وجود ندارد.

خزائلی 00

این مسئول با بیان اینکه ضریب اشغال تخت‌های واحدهای اقامتی که ایجاد و فعالیت آنها را دارای توجیه می‌کند ۴۰ درصد عنوان شده است، گفت: این در حالی است که متوسط ضریب اشغال تخت‌های اقامتگاهی استان ۶۸ درصد است که نشان از توجیه اقتصادی ساخت هتل در استان دارد.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته گردشگری (پنج تا ۱۲ مهر) در قزوین اشاره کرد و گفت: تجلیل از برگزیدگان صنعت گردشگری، برگزاری تور آشناسازی راهنمایان گردشگری تهران و کرج، تور خبرنگاران در آوج، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، و همایش گردشگری، اشتغال و نقش آن در رونق تولید از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین بر لزوم اجرای ساماندهی و احیای دولتخانه صفوی قزوین تاکید کرد و گفت: محصول این طرح ملی به تقویت و رونق گردشگری استان منجر خواهد شد.

خزائلی اظهار داشت: با وجود اینکه طرح احیا و ساماندهی دولتخانه صفوی از سفر مقام معظم رهبری به قزوین در سال ۸۲ مصوبه دارد، اما همچنان برخی دستگاه‌های دولتی از تصرفات خود در این محدوده تاریخی خودداری کرده و اجازه پیشبرد آزادسازی اراضی این محدوده را نمی‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی برای به سرانجام رسیدن این طرح ملی به میراث فرهنگی کمک کنند، اظهار داشت: امیدواریم با حضور استاندار جدید پیشبرد این طرح مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود.

خزائلی همچنین از پیگیری برای هرچه زودتر آغاز شدن عملیات مرمت و احیای گراند هتل قزوین خبر داد و گفت: احیای این مجموعه همچون احیای سعدالسلطنه به رونق گردشگری قزوین کمک شایانی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اخیرا نشستی در وزارت میراث فرهنگی برای حل مسایل و مشکلات ساماندهی گراند هتل قزوین برگزار شد و امیدواریم بتوانیم با برداشتن موانع و مشکلات اقتصادی این طرح را زودتر به سرانجام برسانیم.

نظر شما