شناسهٔ خبر: 35535947 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۲

قیمت طلا که در جلسه قبل تا رقم ۱۵۲۶ دلار و ۸۰ سنت بالا رفته بود، امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۵۲۱ دلار و ۹۱ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تنش ها در خاورمیانه و کاسته شدن از سطح درگیری های تجاری بین آمریکا و چین، قیمت طلا امروز شاهد کاهش نسبی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا که در جلسه قبل تا رقم 1526 دلار و 80 سنت بالا رفته بود، امروز با 0.02 درصد کاهش به 1521 دلار و 91 سنت رسید. قیمت فلز زرد در بازار آمریکا نیز امروز با 0.18 درصد کاهش به 1528 دلار و 80 سنت رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار کالاهای خام در این باره گفت: «آمریکا و چین مواضع مثبتی در خصوص توافق تجاری احتمالی گرفته اند و این تاثیری منفی بر قیمت طلا داشته است... اگر مذاکرات مجددا به شکست بیانجامد طلا باز هم تقویت خواهد شد.»

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفته مذاکرات با چین برای دو هفته آینده برنامه ریزی شده است. این اظهارات موجب تقویت ارزش دلار و ارزش سهام در بازارهای جهانی شد.

اختلافات تعرفه ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان بیش از یک سال است که ادامه دارد و موجب نگرانی سرمایه گذاران و کاهش رشد اقتصاد جهانی شده است. این وضعیت سبب شده تا قیمت طلا از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 18 درصد افزایش یابد.

پس از آنکه نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که رشد کسب و کار در حوزه یورو در ماه جاری متوقف شده است نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی بیشتر شد.

جیگار تریودی، تحلیلگر بازارهای کالایی در این باره گفت: «وضعیت بلاتکلیف ژئوپلتیک در مناطق مختلف جهان و نگرانی از بروز رکود در حوزه یورو به دلیل نزدیک شدن موعد برگزیت موجب شده تا وضعیت کلی قیمت ها در بازار طلا و نقره مطلوب باشد.»

در عین حال تنش ها در خاورمیانه موجب شده تا قیمت فلز زرد طی هفته های گذشته بالا برود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما