شناسهٔ خبر: 35535794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

​​​​​​​ نماینده مجلس خواستار تجدیدنظر در سیستم کشف جرم و اتهامات سیاسی و امنیتی شد

تهران-ایرنا- عضو فراکسیون امید با اخطار اصل ۳۸ قانون اساسی خواستار تجدید نظر در سیستم کشف جرم و اتهامات سیاسی و امنیتی شد و گفت: وزارت اطلاعات می‌گوید بازداشتی‌های محیطی زیست جاسوس نیستند، ولی این افراد همچنان آزاد نشده‌اند و این ظلم آشکار است.

صاحب‌خبر -

«غلامرضا حیدری» نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز-سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهوری گفت: به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی بفرمایید بر پایه اصل کرامت انسانی  که همواره در اخلاق و معارف اسلامی مورد تاکید است و بر اساس تصریح اصل ۳۸ قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت مطلق شکنجه با توجه به برخی اتفاقات اخیر، ضروری است در سیستم کشف جرم و اتهامات سیاسی و امنیتی تجدید نظر شود.

وی افزود: بر اساس نظر وزیر اطلاعات مبنی بر آنکه در ابتدای وزارت خود و پس از آنکه با بررسی‌های بسیار دریافتند کسانی که به عنوان متهم به قتل دانشمندان هسته‌ای به اعتراف در صدا  و سیما وادار به اعتراف شده بودند، بی گناه بودند؛ با پیگیری های وزیر محترم آزاد شدند. ضمن تشکر از وزیر اطلاعات باید پرسید آن بازجو و کارشناس چگونه دچار چنین اشتباه فاحشی شده است.

 عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این قبیل اشتباهات، حق الناس، نقض قانون اساسی و خدشه به دستگاه امنیتی و ضربه به اعتماد ملی چه می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بازداشتی های محیط زیست خطاب به رئیس جمهوری گفت: با اینکه وزارت اطلاعات می‌گوید که این افراد جاسوس نیستند، اما همچنان آزاد نشده اند؛ این ظلم آشکار است.

حیدری با ذکر حدیث «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم»، خطاب به رئیس جمهوری گفت: تقاضا می کنیم با کمک قوه قضاییه و استمداد از رهبری انقلاب نگذارید بیش از این اعتماد عمومی مردم خدشه‌دار شود.
 

نظر شما