شناسهٔ خبر: 35535562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شمس: بازگشت بازیکنان با تجربه به تیم ملی بسیار کمک می‌کند/ تیم ها با تمام توان خود در جام ملت ها حضور می یابند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: بازگشت برخی از بازیکنان با تجربه می‌تواند به تیم ملی فوتسال کشورمان بسیار کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره آخرین وضعیت کمیته فنی فوتسال و این که آیا این کمیته می تواند به ثبات لازم برسد گفت: فدراسیون فوتبال هنوز وضعیت کمیته فوتسال را روشن نکرده است و من نمی دانم که قرار است چه سیاستی را به کار ببرند و به نظر من برخی از مدیرانی که در فوتسال بودند و اکنون رفته اند این کمیته را پلکانی برای خود قرار دادند تا به فوتبال برسند.

گویا فدراسیون فوتبال هنوز با استعفای شمسایی موافقت نکرده است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره این که آیا با رفتن محمد حسین انصاری فرد از ریاست کمیته فنی فوتسال و آمدن محمد رضا ساکت به این کمیته آیا وضعیت فوتسال و فوتبال ساحلی ما بهتر شده است یا خیر بیان داشت: هیچ فرقی نکرده است حتی با آمدن ساکت هنوز جلسه ای برگزار نشده است و همان طور که شنیدم گویا فدراسیون فوتبال با استعفای وحید شمسایی از ریاست توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی موافقت نکرده است و گویا قرار است دوباره به این کمیته باز گردد. 

پرهیزکار برای فوتسال بسیار زحمت کشیده است

او افزود:، اما کمیته فوتسال ما با وجود داوود پرهیزکار وضعیت بسیار خوبی دارد ما با وجود او موفق شدیم میزبانی مقدماتی جام ملت‌های آسیا را که در شهر ارومیه برگزار مش ود را کسب کنیم و همچنین قبل از آن هم توانستیم میزبانی رقابت‌های زیر ۲۰ سال آسیا را در تبریز به دست آوردیم و این نشان می‌دهد که کمیته فوتسال ما کار‌های خوبی را انجام می‌دهد.

در کمیته فنی فوتسال افرادی هستند که هیچ شناختی از این رشته ندارند

حسین شمس همچنین درباره پیشکسوتان فوتسال که اکنون در این رشته به آن ها توجهی نمی شود گفت: به نظر من افرادی مثل سید مهدی ابطحی و ناصر صالح، مصطفی عمادی، علی پازوکی که هر کدام در فوتسال سرآمد هستند و دارای بالاترین مدرک مربی گری در دنیا هستند نباید در خانه هایشان بنشینند تا افرادی که در این رشته هیچ شناختی ندارند پای کار باشند.

بیشتر بخوانید: ناظم الشریعه: این پیروزی را تقدیم پرهیزکار می‌کنم

کمیته فنی فوتسال به افراد استخوان خورد کرده نیاز دارد

او افزود: امثال سید مهدی ابطحی که دارای بالاترین سطح مربی گری است و همچنین در فوتسال برای خودش کسی بوده است نباید به او بی محلی شود شاید این بی توجهی ها به خاطر این باشد که او علیه کسی مصاحبه نمی کند و فرد بی حاشیه ای است. به نظر من فدراسیون فوتبال باید افرادی را در کمیته فنی فوتسال انتخاب کند که در این رشته استخوان خورد کرده اند و آن دسته از افرادی را که در این رشته هیچ کاری را انجام نداده اند نباید در این کمیته حضور پیدا کنند.

تیم ها با تمام توان خود به جام ملت ها می آیند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در ادامه درباره شرایط مسابقات جام ملت های فوتسال آسیا که قرار است اسفند ماه در کشور ترکمنستان برگزار شود گفت: امسال به خاطر آن که سال جام جهانی است و تیم ها هم برای آن که جواز حضور در رقابت های جام جهانی را کسب کنند با تمام قدرت خود به این مسابقات می آیند.

بازی های تدارکاتی خوب، می تواند بازیکنان تیم ملی را با یکدیگر هماهنگ کند

او افزود: امسال تیم هایی مثل ژاپن، تایلند، کویت، لبنان در رقابت های جام ملت ها با تمام توان خود وارد این مسابقات می شوند و کار ما هم در این مسابقات بسیار سخت است و باید قبل از جام ملت ها چند بازی تدارکاتی خوب را برگزار کنیم تا تیم ملی با هماهنگی کاملی به مسابقات آسیایی برود.

فدراسیون فوتبال حمایت های لازم را از فوتسال انجام داده است

حسین شمس درباره افزایش بازی های تدارکاتی تیم ملی فوتسال نسبت به سال های گذشته هم گفت: گویا قرار است تیم ملی ابتدا آذر ماه در تورنمنت چهار جانبه ای که در مشهد برگزار می شود، شرکت کنند که در آن تیم های بلاروس، اوکراین و اسلواکی حضور دارند و بعد از آن تیم ملی بهمن ماه باید با تیم های بلژیک، ایتالیا و فرانسه هم دیدار کنند که این بازی ها بسیار خوب است و به نظر من فدراسیون فوتبال حمایت های لازم را از تیم ملی فوتسال انجام داده است.

بیشتر بخوانید: پیروزی‌های تیم ملی فوتسال باید تداوم داشته باشد/ پرسپولیس روی حادثه به گل رسید/ استخدام مربی خارجی برای تیم ملی فوتبال اشتباه بود

بازگشت بازیکنان با تجربه به تیم ملی بسیار کمک می کند

او افزد: یک نکته بسیار مهمی هم که در این جا وجود دارد بازگشت بازیکنانی مثل علی اصغر حسن زاده، فرهاد توکلی و احمد اسماعیل پور است که قبلاً در تیم ملی حضور داشتند و بعد از مدت ها دوباره به تیم ملی دعوت شدند به به ترکب تیم ملی دعوت شده اند مثل اصغر حسن زاده، فرهاد توکلی و احمد اسنماعیل پرو که دوباره به تیم ملی دعوت شدند و با توجه به این که این افراد بازیکنان بسیار بزرگ و با تجربه ای هستند می توانند در کنار جوانان ما را در  رقابت های جام ملت ها بسیار کمک کنند.

فوتسال ملی ما باید خود را از آسیا جدا کند

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در پایان صحبت هایش درباره این که فوتسال ما باید از آسیا جدا شود با تیم های بزرگ بازی کند گفت: تیم ملی فوتسال ما باید خود را از بازی کردن با تیم های آسیایی جدا کند و ما باید به سراغ تیم هایی برویم که در دنیا از ما قوی تر هستند و همچنین در فوتسال صاحب سبک هستند.

بازی با تیم های بزرگ نقاط ضعف ما را نشان می دهد

او افزود: باید با تیم های بزرگ دیدار کنیم حتی اگر در برابر این تیم ها شکست بخوریم هیچ اشکالی ندارد. زیرا ما امسال کار بسیار سختی را خواهیم داشت و باید در رقابت های جام ملت های آسیا که مقدماتی جام جهانی لیتوانی است با تمام توان حاضر شویم.

بیشتر بخوانید: فوتسال ایران اول آسیا و سوم جهان باقی ماند

او ادامه داد: به همین دلیل ما باید به مصاف تیم های قدرتمند برویم و نباید هیچ ترسی هم از آن ها داشته باشیم و اگر قرار باشد با تعداد گل های بالا از آن ها شکست بخوریم به هیچ عنوان اشکالی ندارد زیرا نقاط ضعف تیم ما برای بازی های آینده مشخص می شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتسال ایران

نظر شما