شناسهٔ خبر: 35535478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حیدری در تذکر شفاهی تاکید کرد:

ضرورت تجدیدنظر در سیستم کشف جرم از متهمان امنیتی و سیاسی

عضو فراکسیون امید مجلس خواستار تجدیدنظر در سیستم کشف جرم از متهمان امنیتی و سیاسی برای جلوگیری از ضربه به اعتماد عمومی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا حیدری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 2 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه پایه و اصل بر کرامت است که همواره بر اخلاق تاکید دارد، گفت: طبق اصل 38 قانون اساسی شکنجه ممنوعیت مطلق دارد لذا به خاطر اتفاقات اخیر ضروری است در سیستم کشف جرم از متهمان امنیتی و سیاسی تجدیدنظر جدی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: وزیر اطلاعات در ابتدای دوره فعالیت خود پس از بررسی های دقیق اعلام کرد کسانی که به عنوان متهم ترور دانشمندان هسته ای به اعترافات تلویزیونی در صدا و سیما واداشته شده بودند، بی گناه بوده و آزاد شدند لذا ضمن تشکر از اقدامات ایشان باید پرسید آن بازجو و یا کارشناس چگونه خطا کرده و در این میان حق الناس، نقض صریح قانون و اعتماد عمومی که دچار ضربه شده است چه می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بازداشتی های حوزه محیط زیست که وزارت اطلاعات می گوید بی گناه هستند، خاطرنشان کرد: این افراد هنوز آزاد نشده اند و این ظلم آشکار است لذا قوه قضائیه باید به گونه ای عمل کند که اعتماد عمومی خدشه دار نشود./

پایان پیام

 

نظر شما