شناسهٔ خبر: 35534962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مددجویان سیل‌زده کمیته امداد مازندران به خانه‌هایشان بازگشتند

ساری - ایرنا - مدیر تامین مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از تعمیر تمامی منازل سیل‌زدگان زیر پوشش این نهاد خبر داد و گفت که با پرداخت کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن و کمیته امداد، تمامی منازل تعمیری این مددجویان بازسازی و تحویل شده است .

صاحب‌خبر -

علی مالدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل بهاری امسال به ۴۲۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در شهرها و روستاهای مازندران آسیب زده بود.

وی میزان کمک بلاعوض پرداختی برای تعمیر هر یک از این واحدهای مسکونی را یکصد میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن و کمیته امداد اعلام کرد و گفت : در حال حاضر تمامی این منازل تعمیراتی بازسازی شدند و خانواده های سیل زده به خانه های خود بازگشتند . 

مالدار با اعلام این که ۷۵ واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد مازندران هم در سیل بهاری تخریبی تشخیص داده شد، افزود: این خانه ها هم با کمک های بلاعوض کمیته امداد و بنیاد مسکن در حال ساخت است .

وی ادامه داد: به هر یک از این واحدهای مسکونی تخریبی ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و کمیته امداد پرداخت شده است که تاکنون ۱۰ واحد ساخته و به خانواده مددجویان تحویل شد . 

این مسئول پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی تخریبی سیل زدگان مددجو را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت : تا پایان امسال ساخت بقیه  این واحدهای تخریبی به پایان می رسد.

بر اساس اعلام کمیته امداد مازندران ، هفته آینده و در آخرین روزهای هفته دفاع مقدس در مراسمی با حضور مسئولان ، ۲ باب مسکن تعمیری سیل‌زدگان در شهرستان سیمرغ به صورت نمادین تحویل می شود .  

کمیته امداد مازندران بیش از ۸۱ هزار خانوار را با جمعیت بیش از ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش خود دارد.

‌سیل اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین امسال به حدود هفت هزار واحد مسکونی خسارت زده بود.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

نظر شما