شناسهٔ خبر: 35534943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان خبرداد

افتتاح ایستگاه شماره ۷ آتش نشانی گرگان/ ۲۴۶۱ عملیات در طول یک سال

گرگان- رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان از افتتاح ایستگاه شماره هفت آتش نشانی شهرداری گرگان در روز آتش نشان خبرداد و گفت: درسال گذشته مأموران آتش نشانی به دو هزار و ۴۶۱ عملیات اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره قاشی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گرگان اظهارکرد: به مناسبت روز آتش نشان برنامه هایی را در نظر گرفتیم که غبارروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، اهدای خون کارکنان آتش نشانی، برگزاری همایش در استانداری، رژه ناوگان خودرویی، اجرای عملیات راپل در میدان شهرداری از جمله آن ها است.

وی افزود: همچنین در این روز ایستگاه شماره هفت در ویلاشهر افتتاح شده و کلنگ زنی ایستگاه شماره هشت در چناران اتفاق می افتد.

قره قاشی گفت: بار ترافیکی در ناهارخوران بالا است و ما در آن جا ایستگاه موقت ایجاد کرده بودیم و با ایجاد این ایستگاه، بعد مسافت خدمات رسانی به آن منطقه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در روز آتش نشان همچنین دو دستگاه خودروی آتش نشانی راه اندازی می شود.

۲۴۶۱ عملیات در یک سال

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان از سامانه ثبت حریق و حوادث در گرگان خبرداد و گفت که کل آمار عملیات ها در این سامانه ثبت می شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۷، مأموران آتش نشانی گرگان به دو هزار و ۴۶۱ عملیات اعزام شدند که دو هزار و ۲۴۴ مورد آن شهری و ۲۱۷ مورد هم در خارج از محدوده شهر بوده است.

قره قاشی بیان کرد که طی سال گذشته در عملیات های مختلف به ۱۱ مورد فوتی و ۹۳ مصدوم خدمت رسانی شد.

وی با بیان این که خدمات ما به ۴۵ نوع عملیات تقسیم می شود، اضافه کرد: ۳۱۸ مورد آتش سوزی ضایعات علفزار و ضایعات داخل شهر و ۴۶ مورد خارج از شهر از دیگر عملیات های اعزامی ما بوده است.

قره قاشی در خصوص محبوس شدن در آسانسور گفت که ۴۶۳ مورد حبس در محدوده شهری و یک مورد خارج از شهر اتفاق افتاد و دو مورد فوتی داشتیم.

وی تصریح کرد: مأموران ما به ۶۲ مورد تصادف در محدوده شهر و ۲۱ مورد تصادف خارج از شهر خدمت رسانی کردند که چهار مورد فوتی در این زمینه اتفاق افتاد.

قره قاشی اظهارکرد: یک مورد فوتی در غرق شدگی و دو مورد در خودکشی و خودسوزی و یک مورد حریق در منزل مسکونی روی داد.

وی در خصوص حریق منزل توضیح داد: اعزام به ۲۰۱ مورد حریق در داخل محدوده شهری و ۱۷ مورد خارج از محدوده شهری از جمله عملیات های آتش نشانی بوده است.

قره قاشی افزود: همچنین در زمینه حریق املاک تجاری ۶۱ مورد در محدوده شهری و ۶ مورد خارج از شهر گرگان نیروها اعزام شدند.

وی بیان کرد: هشت مورد حریق اماکن عمومی، هشت مورد حریق اماکن آموزشی، هشت مورد حریق بانک و ۶ اعزام هم در سایر موارد صورت گرفت.

عملیات در سال جاری

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان اظهارکرد: در ۶ ماهه اول سال مأوران اتش نشانی گرگان به هزار و ۵۱۴ عملیات اعزام شدند که ۱۲۱ مورد حریق منزل در محدوده شهر و ۱۴ مورد خارج از حیطه شهر بوده است.

وی افزود: خدمت رسانی به ۲۵۶ حریق علفزار در محدوده شهری و ۲۱ مورد خارج از محدوده، ۲۴۶ مورد حبس در آسانسور و ۲۳ مورد تصادف از دیگر اقدامات سازمان بوده است.

نظر شما