شناسهٔ خبر: 35534639 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مخالفت ایران برای خروج آمریکا از اتحادیه پستی جهانی

بهرامی اعلام کرد: پیشنهاد‌های مختلف در خصوص تغییرات احتمالی در سیستم پرداخت حق الزحمه پست‌های بین‌المللی در واکنش به تصمیم ایالات متحده آمریکا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی بهرامی مدیر کل دفتر امور پست بین الملل گفت: ایران با حمایت از پیشنهاد سیستم پرداخت حق الزحمه پست‌های بین الملل به صورت ترکیبی در سومین کنگره فوق العاده اتحادیه پستی جهانی که در ژنو سوئیس برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.

او با اشاره به موضوع کنگره، افزود: پیشنهاد‌ها و راهکار‌های مختلف در خصوص تغییرات احتمالی در سیستم پرداخت حق الزحمه پست‌های بین المللی (هزینه‌های ترمینال) در واکنش به تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج از اتحادیه پستی جهانی تا اکتبر ۲۰۱۹ (در صورت عدم توافق جدید) در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بهرامی با اشاره به اینکه ایران مخالف هرگونه خلل در یکپارچگی اتحادیه پستی جهانی است، اظهار داشت: با توجه به تلاش پست جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش مناسبات بین المللی و تسهیل ارتباطات پستی ایرانیان در سراسر دنیا و حضور قابل توجه شهروندان ایرانی در ایالات متحده آمریکا، سالانه حجم زیادی از مرسولات وارده و صادره مربوط به این کشور است.

او تصریح کرد: به همین علت خروج این کشور از اتحادیه، چالش‌هایی را در خصوص مبادلات پستی مبنی بر افزایش قیمت‌ها و طولانی‌تر شدن زمان ارسال مرسولات به همراه دارد، به همین دلیل ایران تلاش می‌کند با حمایت از یک سیستم پرداخت ترکیبی حق الزحمه‌ها، مانع به وجود آمدن مشکلات یادشده شود.

مدیر کل دفتر امور پست بین الملل با اشاره به اینکه پیشنهادی که ایران در کنگره از آن دفاع می‌کند، حاصل مطالعه و بررسی‌های متخصصان و کارشناسان این دفتر است، افزود: با این وجود، تدابیری هم برای تداوم ارسال مراسلات، در صورت خروج آمریکا از اتحادیه پستی جهانی اندیشیده شده است.

بهرامی با یادآوری تصمیم آمریکا برای خروج از اتحادیه و نقض فاحش قوانین توسط عربستان در برابر ایران و قطر، اظهار داشت: در حال حاضر برخی قوانین اتحادیه، ضمانت اجرایی قوی ندارد به همین دلیل، پست جمهوری اسلامی ایران، قطعنامه‌ای به منظور قدرت بخشیدن به احکام و دستورالعمل‌های اتحادیه تهیه کرده است که بررسی آن توسط شورای راهبری، در کنگره پیش رو تکلیف می‌شود که در صورت تصویب، موجب تقویت اتحادیه خواهد شد.

سومین کنگره فوق العاده اتحادیه پستی جهانی ۲۴ و ۲۵ سپتامبر (۲ و ۳ مهر) در ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما