شناسهٔ خبر: 35533555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ماموستا مصطفی شیرزادی :

عملیاتی سازی «رونق تولید» نیازمند بسیج ملی است

حوزه/ امام جمعه مریوان گفت: یکی از مباحث روز، بحث رونق تولید است، لذا همه در قبال این امر مهم مسئول هستیم و باید همه ظرفیت ها برای عملیاتی سازی آن بسیج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی صبح امروز در نشستی با جمعی از فعالان بازارچه مرزی «باشماق» و بازاریان مریوان اظهار داشت: اقتصاد قوی و برتر از عوامل قدرت هر کشور و جامعه ای محسوب می شود، لذا از همین روست که کشورهای جهان سعی و تلاش بسیاری برای برتری در حوزه اقتصاد دارند.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه توان اقتصادی بالا برای یک کشور امتیازی در سطح جهانی محسوب می شود، گفت: امروز جنگ و نزاع نظامی جای خود را به تقابل اقتصادی داده است، بدین معنی که داشتن قدرت اقتصادی می تواند دیگر منافع کشور را در سطح بین المللی تامین کند.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به بحث اقتصاد و تولید ملی توجه ویژه ای دارند، تاکید کرد: امروز دشمنان این نظام اسلامی از طریق تحریم ها و فشارهای اقتصادی به دنبال به زانو درآوردن ملت و نظام اسلامی هستند، لذا تقویت بسترهای اقتصادی کشور می تواند این توطئه ها را به صورت کامل خنثی کند.

ماموستا شیرزادی در ادامه با انتقاد از برخی فعالان اقتصادی کشور، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مفسدان اقتصادی که هیچ اعتقادی به حق الناس ندارند با انجام کارهای خلاف قانون و شرع، به اقتصاد این نظام ضربه می زنند و دشمن ملت اند.

امام جمعه مریوان با تاکید بر اینکه همه متولیان بازار امروز نقش مهمی در مقابل دشمن دارند، عنوان کرد: همه شما امروز با تلاش خود می توانید بسیاری از مشکلات کشور را حل کنید و نباید به برخی از سوءاستفاده کنندگان فرصت ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور  را بدهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز شهرستان مریوان و بازارچه های مرزی آن بهترین پتانسیل برای اشتغال، صادرات و... کردستان و حتی کشور محسوب می شوند، لذا از مسئولان و متولیان اقتصادی درخواست داریم که توجه خود را به این شهرستان بیشتر کنند.

امام جمعه مریوان در ادامه با اشاره به اینکه احتکار به مشکلی بزرگ در اقتصاد کشور تبدیل شده است، افزود: عمل قبیح احتکار هم از نظر انسانی و هم از نظر دینی گناهی بزرگ است تا جایی که رسول اکرم (ص) درباره عمل غیرانسانی احتکار می فرمایند: « رونق دهنده ی بازار مسلمین با جلب اجناس، روزی بسیاری دارد ولی محتکر ، محروم خواهد بود . هر که از مسلمانان مواد غذایی را احتکار نماید ، خداوند وی را به فقر و جذام مبتلا می سازد».

ماموستا شیرزادی ادامه داد: یکی از مباحث روز، بحث رونق تولید است، لذا همه در قبال این امر مهم مسئول هستیم و باید توان خود را برای عملیاتی کردن این امر مهم بسیج کنیم.

نظر شما