شناسهٔ خبر: 35529069 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

مرز بازرگان برای استقبال از زائران پیاده روی اربعین آماده شد

مرز بازرگان از نیمه دوم مهرماه امسال آماده استقبال از زائران غیرایرانی شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

 فرماندار ماکو گفت: مرز بازرگان از نیمه دوم مهرماه امسال آماده استقبال از زائران غیر ایرانی شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حسن عباسی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ادارات و نهادهای ماکو برای استقبال از زائران غیر ایرانی اظهارداشت: امسال از نیمه مهرماه زائران غیر ایرانی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان شده و راهی کربلا می شوند.

وی با بیان اینکه امسال برای استقبال از زائران غیر ایرانی دو موکب در مرز بازرگان راه اندازی می شود ادامه داد: از دوازده مهر ماه ، آماده سازی موکب ها به همت هیاتهای عزاداری شهر بازرگان و کمک ادارات و نهادهای شهرستان ماکو در نقطه صفر مرزی بازگان راه اندازی می شود.

عباسی با بیان اینکه از ۱۵ مهر ماه ورود زائران غیر ایرانی برای پیاده روی میلیونی اربعین، از مرز بازرگان شروع می شود افزود: لازم است تمامی نهادها و ادارات مستقر در مرز بازرگان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران ابا عبداله الحسین با همدیگر هماهنگ شده و با نظم و انضباط کاری لازم از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری شود .

فرماندار ماکو از پیش بینی ورود بیش از دو هزار زائر غیر ایرانی از مرز بازرگان خبر داد اضافه کرد: از جمله خدماتی که توسط موکب‌ها به زائران ارائه می‌شود بسته فرهنگی شامل نقشه راهنما، دفترچه چهار زبانه آداب زیارت، اطلاعات کامل موکب‌های خدمات رسان در طول مسیر است.

عباسی عنوان کرد: موکب‌های استقبال از زائران اتباع خارجی در این مدت علاوه بر تامین غذای گرم در وعده‌های شام و ناهار و صبحانه، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، از مهمان‌سراهای اداری و بین راهی و حسینه‌ها برای اسکان آنها استفاده خواهد کرد.

نظر شما