شناسهٔ خبر: 35516355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایران در یک دهه آینده جزو ابرقدرت‌های علمی دنیا می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با وجود مشکلات و تحریم ها، دانش آموزان کشور جز برترین های علمی دنیا هستند و در یک دهه آینده جزو ابر قدرت‌های علمی دنیا خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری امروز در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی 99-98 و آیین بازگشایی مدارس که در محل مدرسه فاطمیه ارومیه برگزار شد، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پس از پیروزی با مشکلات بی شماری از جمله  جنگ و تحریم رو به رو بوده اظهار کرد: با وجود ۴۰سال تحریم و جنگ در حال حاضر ایران اسلامی جز ۱۵ کشور برتر علمی و مستقل ترین کشور دنیا است.

وی افزود: با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد در رقابت های علمی و المپیادهای جهانی نیز شاهد درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان و دانشجویان ایرانی هستیم بنابراین دانش آموزان باید به خود ببالند و افتخار کنند و به هیچ وجه تحت تاثیر شایعه پراکنی‌های بدخواهان و دشمنان قرار نگیرید.

استاندار آذربایجان‌غربی به تقارن ایام بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: دشمن بعثی در 31 شهریور 59 حملات هوایی و در روز اول مهر 59 نیز حملات گسترده زمینی خود به استان‌های مختلف کشور را آغاز کرد، در این حملات بسیاری از مدارس تخریب شد و دانش آموزان زیادی نیز در راه صیانت از میهن اسلامی جانفشانی کرده و شهید شدند.

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام با ایجاد سناریوهای مختلف در کشور دنبال ایجاد تفرقه و نفاق بین مسؤولان و مردم هستند اما با اتحاد و همدلی که در طول این 40 سال وجود داشته و تمامی نقشه‌های شوم آنها از بین رفته و ناکام ماندند.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: بی تردید با همت و تلاش دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این کشور، ایران اسلامی در یک دهه آینده جایگاه بسیار رفیع تری در دنیا خواهد داشت و جزو ابرقدرت های علمی دنیا خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ظرف یک دهه آینده و با ورود نسل جدید آگاه به جامعه، بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف حل می شود و آسیب ها و معضلات اجتماعی نیز به حداقل می رسد.

انتهای پیام/ 1054/ن

نظر شما