شناسهٔ خبر: 35516122 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جانسون:

انتظار پیشرفت برگزیت در نیویورک را نداشته باشید

نخست‌وزیر بریتانیا در خصوص احتمال دستیابی به پیشرفت در برگزیت در مذاکرات حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت که نباید انتظار پیشرفت برگزیت در نیویورک را داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه (امروز) در مورد احتمال دستیابی به پیشرفت در موضوع برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در مذاکرات حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هشدار داد.

اخبار بین‌الملل- براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، جانسون گفت، اگرچه پیشرفت زیادی (در زمینه برگزیت) از زمان به قدرت رسیدن من در ماه ژوئیه حاصل شده است، اما «هنوز شکاف‌ها و مشکلاتی وجود دارد».

نخست‌وزیر بریتانیا به خبرنگاران گفت: «می خواهم به شما هشدار دهم که این تصور را نکنید که چنین اتفاقی (پیشرفت در مذاکرات برگزیت) رخ خواهد داد. نمی‌خواهم بیش از حد بر این باور باشم که (مذاکرات برگزیت) در نیویورک پیشرفتی داشته باشد.»

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

نظر شما