شناسهٔ خبر: 35516070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین مرکز آموزش سواد رسانه‎ای کشور در گیلان افتتاح شد

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه‎ای کشور در گیلان خبر داد و گفت: «مدرسه مفتاح» که مزین به نام شهید مدافع حرم "حامد کوچک‎زاده" است جهت آموزش سواد رسانه‎ای به دانش‎آموزان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ مهدی پارسا صبح امروز در آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید در مدرسه مفتاح شهر رشت ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: بهترین الگو برای موفقیت دنیوی و اخروی دانش‎آموزان، شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان به عزیمت رزمندگان محصل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: رزمندگان محصل در آن دوران دفاع از کشور، ناموس و انقلاب اسلامی را مقدم بر درس خواندن دانستند و با رشادت‎های خود حماسه‎آفرینی کردند.

پارسا به رشادت‎های رزمندگان و شهدای نوجوان از جمله شهید «بهنام محمدی» اشاره کرد و عنوان داشت: اگر تاریخ دفاع مقدس را رصد کنیم، از رشادت و جانفشانی‎های رزمندگان نوجوان متحیر می‎شویم به‎طوریکه صدام ظالم و متجاوز برای سر شهید محمدی جایزه تعیین کرده بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن از طریق فضای مجازی انقلاب را تهدید می‎کند و نیاز است که نیروهای انقلاب در سنگر مجازی نیز حضور فعالانه داشته باشند تصریح کرد: داشتن برنامه جامع و کامل و حضور پیوسته و مؤثر در فضای مجازی توسط نیروهای انقلاب از ضروریات این دوره است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه‎ای کشور در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد:«مدرسه مفتاح» با نام مرکز سواد رسانه‎ای شهید مدافع حرم "حامد کوچک‎زاده" در رابطه با روشنگری و همچنین آموزش سواد رسانه‎ای به دانش‎آموزان فعالیت می‎کند.

 

وی تفاوت استفاده از رسانه در گذشته و حال را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروزه گسترش فضای مجازی موجب شده است که مردم ساعات زیادی از روز را با رسانه‎های مختلف در ارتباط باشند در حالیکه در گذشته تنها در اوقات بیکاری به رسانه مراجعه می‎کردند

پارسا پیشگیری از فریب مردم توسط اطلاعات غلط موجود در فضای مجازی را یکی از اهداف آموزش سواد رسانه‎ای عنوان کرد و گفت: امروزه اطلاعات در حوزه‎های مختلف با سرعت و حجم بالا در اختیار همگان قرار می‎گیرد و نمی‎توان این امر را متوقف کرد اما نحوه برخورد با اطلاعات گوناگون و تحلیل درست آنها را می‎توان به مردم آموزش داد.

 

وی با تأکید بر آموزش سواد رسانه‌ای از سنین کودکی و در مدارس افزود: در کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن و کانادا آموزش سواد رسانه‎ای به 50 سال قبل برمی‎گردد در حالیکه متولیان امر در کشورمان در این رابطه عملکرد ضعیفی داشتند و بایستی عقب‎ماندگی‎های خود را جبران کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان به استفاده کودکان از ابزارهایی مانند تبلت و موبایل اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از نقاظ ضعف ما در این رابطه عدم آموزش سواد رسانه‎ای در دانشگاه‎ها نیز است و دانشجویان ما در این رابطه دچار مشکل هستند اما این آموزش‎ها بایستی از سنین کودکی آغاز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک جنگ رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی توسط دشمن علیه ایران به‎طور همزمان شکل گرفته است تصریح کرد: برای پیروز شدن در این میدان نبرد بایستی مردم را با تکینک‎های دشمن آشنا کنیم تا توانایی تشخیص اطلاعات درست و غلط را داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما