شناسهٔ خبر: 35515854 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صادرات بنزین اروپا به خاورمیانه پس از حملات عربستان افزایش یافت

اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد بیش از ۴۰۰ هزار تن سفارش بنزین و ترکیبات مخلوط با بنزین در هفته گذشته برای بارگیری بین ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر از شمال غرب اروپا‌ به خاورمیانه ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، صادرات بنزین از اروپا به خاورمیانه و آسیا در این هفته پس از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان که تولید در پالایشگاه های این کشور را مختل کرده است، افزایش یافته است.

 اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد بیش از 400 هزار تن سفارش بنزین  و ترکیبات مخلوط با بنزین در هفته گذشته برای بارگیری بین 21 تا 26 سپتامبر از شمال غرب اروپا ثبت شده است. این مقدار بنزین معادل 500 هزار بشکه در روز است.

 هنوز مشخص نیست این محموله ها کی پایان می یابند ولی تاجران می‌گویند شرکت نفت آرامکوی عربستان به دنبال خرید مقادیر بالایی از محصولات نفت پالایش شده است.

 طبق اطلاعات موسسه ورتکسا که در لندن مستقر است، میانگین صادرات بنزین اروپا به عربستان سعودی در پنج ماه اول سال جاری میلادی 60 هزار بشکه در روز بود.

ورتکسا اعلام کرد:« مقدار بالای ثبت سفارش بنزین اروپا در این هفته برای خاورمیانه باعث می شود بنزین بیشتری از اروپا به سمت عربستان سعودی برود».

 تاجران می‌گویند افزایش این سفارش‌ها مربوط می شود به بالا رفتن تقاضا پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان در چهاردهم سپتامبر که یک میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشگاهی این کشور را کاهش داد.

انتهای پیام/111

 

نظر شما