شناسهٔ خبر: 35514168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جای خالی بزرگان سر سفره جذاب‌ترین تیم‌های لیگ برتر

تهران- ایرنا- تا پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر ایران تنها سه تیم از لحاظ فوتبالی انتظارات را برآورده کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

چهار هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گذشت و نتایج جالبی در این ۳۲ بازی برگزار شده، به دست آمد؛ نتایجی که موجبات شگفتی کارشناسان را فراهم آورد. تعدادی از تیم‌ها فراتر از حد انتظار بودند و شماری دیگر نمایش درخوری نداشتند. با این حال کیفیت مسابقات و نحوه بازی‌ها در مجموع انتظارات را برآورده نکرده و به جز چند بازی انگشت شمار، الباقی بازی‌ها پرانتقاد بوده است.

در این میان سه تیم نساجی مازندران، سایپای تهران و تا حدودی شهر خودروی مشهد حساب خود را جدا کرده‌اند و با بازی‌های دلچسبی را به نمایش گذاشته‌اند؛ تیم‌هایی که فوتبال زیبا و تماشاگر پسندانه برایشان در اولویت قرار دارد. هم‌اکنون شهر خودرو با ۹ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. نساجی و سایپا هم با ۷ امتیاز در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند. جای خالی تیم‌های مدعی پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان در جمع این تیم‌ها از نکات تاسف‌انگیز لیگ نوزدهم تا به اینجای کار بوده است.

نساجی مازندران: خسته‌های جذاب

فصل گذشته تا پایان هفته چهارم تنها ۲ امتیاز داشتند و به بردی نرسیده بودند اما حالا ۷ امتیاز جمع‌آوری کرده‌اند و ۲ پیروزی دارند. نساجی در کنار پیکان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. آنها بعد از دریافت هشت گل در سه هفته نخست، مقابل شاهین به نخستین کلین‌شیت این فصل دست پیدا کردند. رضا مهاجری در لیگ هفدهم با پدیده هم شروع خوبی در لیگ داشت اما در آن برهه نتوانسته بود تا این حد امتیاز جمع کند. حالا اما شاگردان او با ارائه بازی‌های هجومی، نگاه کارشناسان را به سمت خود جلب کرده‌اند. ۲۷ درصد از گل‌های لیگ تا به اینجا در بازی‌های نساجی زده شده است. رضا علیاری و حامد شیری در خط دفاعی با یکدیگر به هماهنگی رسیده‌اند. در خط میانی مجتبی ممشلی، محمد میری، نوید عاشوری و محمد مهدی نظری خوش درخشیده‌اند. در خط حمله نیز رحمان جعفری جوان، محمد عباس زاده باتجربه و علی شجاعی با استعداد، تیم‌های مختلف را تسلیم کرده‌اند. اگر مشکلات خارج از زمین و مسائل مالی گریبان‌گیر سرخپوشان نشود می‌توان به شگفتی‌سازی تیم جذاب شهر خسته امیدوار بود.

سایپای تهران: نارنجی وفادار و با استعداد

بعد از رفتن چند ستاره و حضور بازیکنان جوان انتظار درخشش از سایپا نمی‌رفت. به اینها کم تجربگی ابراهیم صادقی را هم اضافه کنید. با این حال نارنجی‌پوشان از همان بازی‌های پیش‌فصل ثابت کردند که هدف بزرگی دارند. آنها با شروع لیگ ذوب‌آهن را در خانه‌اش شکست دادند، نساجی را به سختی از پیش‌رو برداشته و فقط مقابل پارس جنوبی جم غافلگیر شدند. تیم صادقی اهل دفاع صرف نیست. آنها خام هستند اما پیشرفت در بازی‌شان مشهود است. بازی گرفتن از طاها شریعتیِ جوان در خط دفاعی جزو شاهکارهای ابراهیم صادقی بوده و معین عباسیان با ارسال‌های خطرناکش روی اکثر گل‌های سایپا اثرگذار است. امیرحسین حسین زاده، محمدرضا سلیمانی و آرمان رمضانی در خط حمله زهردار بوده‌اند. اگر تیم صادقی در ساختار دفاعی‌اش به انسجام و هماهنگی لازم برسد، می‌تواند در هفته‌های آتی هم جزء تیم‌های نیمه بالایی جدول باقی بماند.

شهر خودروی مشهد: در قواره قهرمانی

به باخت غافلگیرکننده هفته چهارم آنها مقابل فولاد توجه نکنید! شهر خودرو این فصل هم یکی از مدعیان قهرمانی است. تیم یحیی گل‌محمدی در برابر فولاد نمایش ضعیفی داشت ولی در سه هفته ابتدایی توانست تمام امتیازات را جمع‌آوری کند. آنها با خلق موقعیت‌های فراوان از سد تیم‌های پیکان و شاهین گذشتند. در برابر ماشین‌سازی آنچنان باطراوت نبودند اما باز هم به هدف خود دست پیدا کردند. نماینده استان خراسان رضوی هم اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی است. آنها در همه مسابقات روان و هجومی نبوده‌اند با این حال تفکرات سرمربی‌شان بر پایه ایجاد موقعیت و فوتبال زیبا است و همین می‌تواند علاقمندان را به اوج‌گیری مجددشان امیدار نگه دارد.

نظر شما