شناسهٔ خبر: 35500787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

روحانیون بسیجی کرمان به داد مناطق محروم می رسند

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان گفت: بحث های تبلیغی و فرهنگی و انسجام بخشی گروه های جهادی طلاب و روحانیون استان در دستور کار گردان صاحب الزمان(عج) است و بخش قابل توجهی از خدمات این گردان به مناطق محروم استان و مناطقی که روحانیت کمتر می‌تواند در آنجا حضور پیدا کند معطوف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی عرب پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان با اشاره به تشکیل اولین گردان استانی ویژه طلاب و روحانیون بسیجی، گفت: گردان صاحب الزمان(عج) (بعد از تیپ امام صادق علیه السلام) اولین گردانی است که در سطح کشور آغاز به کار کرده و این مایه مباهات برای سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون استان کرمان است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش قدم بودن کرمان در راه‌اندازی این گردان و با نظر به اینکه هر کاری در ابتدا دارای نواقص و ایراداتی است، قطعاً در ادامه شاهد یک سری نواقص در اهدافمان خواهیم بود، اما به امید خدا بعد از ابلاغ حکم فرماندهی گردان، به دنبال سازماندهی طبقات مختلف گردان و رفع نقائص خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

گردان صاحب الزمان(عج) طلاب و روحانیان بسیجی تشکیل شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با اشاره به چشم انداز گردان صاحب الزمان(عج)، افزود: این گردان دارای ظرفیت پذیرش بیش از  300 طلبه است و برنامه پیش روی گردان، تشکیل گروه‌هایی تحت عنوان گروه‌های جهادی - تبلیغی، جهادی - امدادی و جهادی - فرهنگی است که فعالیت خاص این مجموعه‌ها (به فراخور نامشان) از آنها انتظار می‌رود.

حجت الاسلام عرب پور با نظر به مسئله آموزش نظامی و خدمات نظام وظیفه برای طلاب، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف گردان صاحب الزمان(عج) که در آینده‌ای نزدیک به آن دست پیدا خواهیم کرد، راه‌اندازی دفتری با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه استان و مرکز خدمات حوزه های علمیه است که بعد از راه‌اندازی، طلاب می‌توانند با تشکیل پرونده نظام وظیفه، دوره آموزشی خود را در همین گردان و در کرمان انجام دهند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی معاونت عملیات سپاه و سازمان بسیج طلاب استان، بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد متقاضی، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی خواهیم کرد و انتظار می‌رود اولین مرحله دوره آموزشی در زمستان سال جاری برگزار گردد.

عرب پور با بیان محرومیت بخش قابل توجهی از استان کرمان، متذکر شد: بحث های تبلیغی و فرهنگی و انسجام بخشی گروه های جهادی طلاب و روحانیون استان در دستور کار گردان صاحب الزمان(عج) است و بخش قابل توجهی از خدمات این گردان به مناطق محروم استان و مناطقی که روحانیت کمتر می‌تواند در آنجا حضور پیدا کند معطوف خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما