شناسهٔ خبر: 35500743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در ستاد اربعین کرمانشاه مطرح شد؛

ایجاد پارکینگهایی برای 65 هزار خودرو و ثبت نام 150 موکب

ستاد اربعین استان کرمانشاه برای بررسی وضعیت آمادگی مرز خسروی جهت تردد زوار اربعین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستاد اربعین استان کرمانشاه برای بررسی وضعیت آمادگی مرز خسروی جهت تردد زوار اربعین برگزار شد.

زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زوار بهتر از سایر مرزها است

هوشنگ بازوند عصر امروز یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی بعد از سالها، کام مردم استان و زائران امام حسین (ع) را شیرین کرده است و باید کاری کنیم تا حلاوت این شیرینی به کام زائران تلخ نشود.

استاندار کرمانشاه افزود: ممکن است امسال بیشترین نقد را بر این مسیر خروجی داشته باشند و این مرز را با سایر مرزهای تردد زوار مقایسه کنند، لذا باید تمام تلاش خود را جهت هر چه بهتر ارائه خدمات به کار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: استقبال مسافران زوار در سالهای آتی به عملکرد امسال مجموعه مدیران مربوطه بستگی دارد.

بازوند زیرساختهای مسیر خسروی را زیرساختهای بسیار خوبی ارزیابی کرد و گفت: می توان گفت زیرساختها در این مسیر بسیار بهتر از مرزهای دیگر کشور است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به قرار گرفتن در سالروز آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ریشه در عاشورای حسینی (ع) دارد، مدیران در این ایام که هفته دفاع مقدس است با انگیزه ای مضاعف برای خدمت به زائرین اربعین همت و تلاش کنند.

لزوم برپایی غرفه‌های فروش صنایع دستی کرمانشاه در مسیر زوار

حجت الاسلام صالحی مشاور امور روحانیت استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه ابراز داشت: یکی از بهترین امکانات راحت جهت پیاده روی اربعین شلوار کردی و گیوه کرمانشاهی است.

وی افزود: جهت ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع دستی استان و همچنین رونق تولید لازم است در این خصوص در مسیر زوار تبلیغات صورت گیرد.

مشاور امور روحانیت استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: به این منظور می توان غرفه های فروش را در مسیر زوار برپا کنیم.

ثبت‌نام ۸۰۵ هزار نفر در سامانه سماح

مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه بیان داشت: امروزه اکثر زائران در سامانه سماح برای زیارت عتبات عالیات ثبت نام می کنند.

وی افزود: تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز تعداد ۸۰۵ هزار ۹۹۱ نفر در سامانه سماح جهت زیارت و پیاده روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۹ هزار نفر از تهران، ۷۹ هزار نفر از خوزستان، ۶۱ هزار نفر خراسان رضوی، ۵۸ هزار نفر اصفهان، ۵۷ هزار نفر فارس و ۳۴ هزار نفر از مازندران هستند.

بهرام‌نژاد اظهار داشت: ثبت‌نام برای استانهایی که می‌توانند از مرز خسروی عبور کنند تا کنون کمتر از ۸ درصد بوده است.

 

ثبت ۱۵۰ موکب در کرمانشاه برای خدمت به زوار اربعین

بهمن صحرایی عصر امروز یکشنبه در ️ستاد برنامه ریزی،مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین حسینی(ع) استان کرمانشاه اظهار داشت: از مجموع ۱۵۰ موکب ثبت شده در استان کرمانشاه حدود ۱۶ موکب در داخل عراق مستقر هستند و مابقی موکب‌ها در مسیر اسلام آباد غرب، سنقر، دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین و خسروی فعالیت خواهند کرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از زواری که قصد خروج از مرز مهران دارند نیز از استان کرمانشاه عبور می کنند، بیان داشت: امسال پیش بینی تردد از مرز مهران بیش از ۲ میلیون نفر است که این تعداد نیز از استان کرمانشاه عبور می کنند.

صحرایی بیان داشت: بنا داریم موکب هایی که در کنار جاده‌ها مستقر هستند را تقویت کنیم تا بتوانند خدمات شایسته تری ارائه دهند و همچنین ۶۰ درصد از موکب ها برای برگشت زوار در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط مناسبی برای رفاه حال زائران اربعین حسینی در مرز خسروی به لحاظ پارکینگ و سایر زیرساخت‌ها فراهم است و با همه ادارات در تماس هستیم تا هر دستگاهی در داستای وظایف خود بهترین خدمات را ارائه دهند.

 

ایجاد پارکینگ‌های پشتیبان مرز خسروی با ظرفیت ۶۵ هزار خودرو

جعفر همتی عصر امروز یکشنبه در ️ستاد برنامه ریزی،مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین حسینی(ع) استان کرمانشاه از پیشرفت چشمگیر آماده سازی مسیر جهت تردد زوار اربعین خبر داد و اظهار داشت: شهرداری منطقه ۱۳ تهران و برخی از استانهای معین امکانات مورد نیاز قصرشیرین و مرز خسروی را تاکنون پای کار نیاورده‌اند.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی (ع) استان کرمانشاه افزود: پس از گذشت این مدت شهرداری منطقه ۱۳ تهران فقط تعدادی سرویس بهداشتی نصب کرده است و به تعهدات و اجرای مصوبات ستاد اربعین عمل نکرده است.

همتی خاطرنشان کرد: گیت‌های خروجی و نیوجرسی هنوز آماده کامل نیست و نیاز دارد به طور جدی پیگیری شود.

وی بیان داشت: سایبان‌ها نیز در حال نصب هستند اما سرعت عمل بیشتری در این خصوص باید صورت گیرد و همچنین لازم است درب های ورودی و خروجی نیز توسط آهن های قوی بازسازی شود تا در ازدحام آسیبی به آنها وارد نشود.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی (ع) استان کرمانشاه افزود: ضروری است اورژانس استان قبل از ورود به داخل سالن اصلی ۲ دستگاه آمبولانس و یک مرکز امدادی مستقر کند تا در صورت ضرورت با مشکل مواجه نشویم.

همتی بیان داشت: حدود ۱۰۰ هکتار در مرز خسروی برای پارکینگ تعریف شده که ظرفیت پارک ۶۰ هزار ماشین را دارد البته در داخل شهر قصر شیرین هم ظرفیت پارک ۵ هزار خودرو دیگر هم وجود دارد.

وی اظهار داشت: از ۱۳ مهر ماه آماده ارائه خدمات به زائرین هستیم البته نیروی انتظامی از یک هفته قبل بحث امنیت مسیر را تامین می کند.

نظر شما