شناسهٔ خبر: 35499513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیام مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به مناسبت آغاز سال تحصیلی

مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری طی پیامی آغاز سال تحصیلی 99-98 را تبریک گفت .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ، فرحناز قائد امینی طی پیامی آغاز سال تحصیلی 99-98 را به جامعه فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیای آنها تبریک گفت .

متن پیام بدین شرح است :

به نام خداوند لوح و قلم          حقیقت نگار وجود و عدم

سپاس و ستایش مخصوص پروردگار بزرگ است که خود اوّلین معلم عالم آفرینش است.  

در سرآغاز برگریزان پاییز هزاررنگ که مزیّن به شور حسینی است و در طلیعه مهر مهربان که قاصدک ها، خبر از بازگشایی مدارس می دهند، بر روح بلند امام خمینی (قدّس الله نفسه الزّکیه)، بزرگ معمارانقلاب اسلامی که تعلیم و تعلّم را عبادت برشمرد و معلّم و مدرسه را مبدأ سعادت و شقاوت دانست، درود می‌فرستیم و یاد و خاطره حماسه آفرینان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه دانش آموزان و معلّمان شهید را گرامی می‌داریم .

مهرماه، فصل رویش مهربانی و خردورزی، با گام‌های بزرگ و اندیشه‌های پاک و سترگ است.معلمان و دانش آموزان دربنیادی‌ترین نهاد تعلیم وتربیت، با همدلی، موجبات تعالی کشور را به منظور نیل به حیات طیبه و دستیابی به قله‌های رفیع دیانت و دانایی بر دیباچهقاموس تاریخ می‌نگارند، چنانکه رهبر فرزانه انقلاب ،آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانستند.

ریاست محترم جمهور نیز ارتقای فرهنگ، اخلاق، دینداری و ظهور همه پیشرفت‌ها را در سایه سار «مدرسه» و «معلّم» ممکن دانسته و آموزش و پرورش را نقطه آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی نمودند .

آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با ایجاد زیرساخت‌های لازم بر اساس سند تحوّل بنیادین که تنها سند راهبردی و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است ،همه مساعی خود را به کار گرفته تا با همراهی مربّیان و معلّمان فرهیخته، مدیران توانمند و اولیای ارجمند، با اهتمام جدی به ساحت‌های اخلاقی و دینی، سلامت و تربیت بدنی، علم و فنّاوری،  حرفه‌ای و اقتصادی، زیبایی‌شناسی و هنری و اجتماعی و سیاسی ، به پرورش نسلی توانمند و متخلّق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.

بدون تردید معلّمان ، این سرمایه های عظیم انسانی ، اصلی‌ترین رکن تحقق برنامه‌های تحوّلی آموزش و پرورش در مدرسه می‌باشند که با همراهی و مشارکت اولیای شریف دانش آموزان می‌توانند تسهیل گر دستیابی به اهداف عالیه آموزش و پرورش باشند.

اینک در سالی که مزیّن به نام «رونق تولید » است، مهرماه زیبا را با  توسل به وجود مقدّس امام حسین علیه السّلام  و با گام‌های مصمّم آغاز نموده، امیدوارم با توکل به ذات کبریائی خدای حکیم  و با پیوند علم و ایمان  و همچنین با جهت گیری‌های عقلانی واهتمام معلمان فرزانه و دانش آموزان عزیز، مسیردانایی و توانایی  را تا فتح  قلّه‌های رفیع عافیت و سعادت بپیمائیم.

امید است در سال تحصیلی جدید، که با شعار «مدرسه زیربنای توسعه پایدار» آغاز می گردد، در ظلّ عنایات الهی و توجّهات حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه) و با ابتنا بر کاربست «تدبیر» در کلّیه امور، در بهار تعلیم و تربیت شاهد پیشرفت همه جانبه کشور، تحقق اهداف عالیه نظام آموزش و پرورش و بسط «امید» در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشیم.

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید     هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

نظر شما