شناسهٔ خبر: 35498901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همایش ملی تب برفکی به میزبانی البرز برگزار می شود

سرپرست بخش تولید واکسن تب برفکی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به برگزاری همایش ملی تب برفکی طی روزهای آینده به میزبانی مؤسسه رازی گفت: تب برفکی از بیماری های مهم و استراتژیک دام محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

سید محمود عظیمی دزفولی، سرپرست بخش تولید واکسن تب برفکی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به برگزاری همایش ملی تب برفکی طی روزهای آینده به میزبانی مؤسسه رازی گفت: تب برفکی از بیماری های مهم و استراتژیک دام محسوب می شود و سالانه خسارت های فراوانی هم در کشور ما و هم در کشورهای همجوار به بار می آورد.

سرپرست بخش تولید واکسن تب برفکی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بر ضرورت برگزاری همایشی در خصوص این بیماری و نیز لزوم برقراری تعامل سه جانبه بین مؤسسه رازی، گروه های هدف و سازمان دامپزشکی به منظور کنترل و مهار این بیماری مهلک دامی تأکید کرد.

وی افزود: لازم است مؤسسه رازی به عنوان تولید کننده، دامداران و کلینیسین ها به عنوان مصرف کنندگان و سازمان دامپزشکی به عنوان سیاستگذار کنترل و پیشگیری بیماری های دام و طیور در کشور با یکدیگر در ارتباط مستمر باشند تا ابهامات، اشکالات، کاربردهای واکسن و حتی ناراحتی های احتمالی بازگو و در جهت رفع آن ها اقداماتی سازنده و عملی اتخاذ شود.

عظیمی تصریح کرد: یکی از دغدغه های مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، کمرنگ بودن تعامل دو جانبه و رو در رو با دامداران است و این همایش بستری مناسب برای گفت و گوی مستقیم و بی واسطه بین مصرف کننده و تولید کننده را فراهم خواهد کرد.

وی حضور بخش خصوصی را از دیگر جنبه های قابل اعتنای این همایش برشمرد و اضافه کرد: با توجه به فعال شدن بخش خصوصی برای تولید و واردات واکسن تب برفکی، ضرورت دارد این ارتباطات حتی با بخش خصوصی ذینفع در صنعت واکسن نیز برقرار شود.

عظیمی اظهار کرد: از این رو از شرکت های خصوصی که در سال های اخیر در صنعت واکسن سازی و تولید واکسن تب برفکی فعال شده اند نیز به طور رسمی دعوت شده است تا بخش دولتی و خصوصی در کنار هم مسائل و مشکلات موجود را در فضایی صمیمی و دوستانه مطرح کنند.

انتهای پیام/د/1104/س/1

نظر شما