شناسهٔ خبر: 35498811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم|طلاب نسبت به فراگیری و تقویت فقه و اصول اهتمام جدی داشته باشند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)بابیان اینکه طلاب حتماً در دروس اصول قوی حضور پیدا کنند گفت: باید افراد صاحب مبنا در فقه و اصول پیدا شوند، به‌طورکلی کیفیت حوزه در امور و مسائل مستحدثه با قبل از انقلاب تفاوت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در سالن امام خمینی(ره) این مرکز فقهی برگزار شد، اظهار داشت: این موضوع لازم است که برخی از افرادی که مبانی کلامی قوی دارند در حوزه بدرخشند و با حضور این افراد باید شبهات کلامی حل شود.

وی با تأکید بر اینکه طلاب حتماً در دروس اصول قوی حضور پیدا کنند،بیان کرد:افق فقه و اجتهاد حوزه چندان روشن نیست، در این چندساله به‌قدری در حوزه علیه علم اصول حرف زده شد که تأسف‌بار است و این در حالی است که نداشتن علم اصول برخی از افراد را به انحراف کشاند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز کرد: ما خودمان را در محضر خداوند مسئول می‌دانیم و برای اهل علم در حکمت‌های پایانی نهج‌البلاغه وجوب تعلیم مطرح‌شده و به دنبال این نبوده‌ایم که جمعی داشته باشیم که سروصدایی داشته باشیم، حتی در این مجموعه طلاب غیر ایرانی نیز حضور دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید افراد صاحب مبنا در فقه و اصول پیدا شوند، در برخی از بحث‌های عمیق اجتهادی قوت و نشاط سابق را نمی‌بینیم، اما به‌طورکلی کیفیت حوزه در امور و مسائل مستحدثه با قبل از انقلاب تفاوت کرده است.

فاضل لنکرانی با تأکید بر اهمیت فراگیری علم و نشر آن افزود: اگر حوزه‌های علمیه، علما و اساتید به دنبال نشر علم هستند، برای عمل و وفای به پیمانی است که با خداوند بسته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه خداوند با اهل علم و اهل جهل عهدی بسته و این عهد بسیار سنگین است،گفت: برای کسانی که عنوان اهل علم رادارند تعلیم یک واجب است، اگر شرایط را در نظر بگیریم اهل انحراف و نفاق به‌قدری فعالیت می‌کنند که انسان‌های متدین را از میدان دین خارج می‌کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز دینی و حوزوی خاطرنشان کرد:یکی از نشانه‌های تحول در حوزه علمیه قم، احداث مراکزی است که به‌صورت منسجم مسائل اعتقادی و کلامی و امور مربوط به فرق و مذاهب را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما