شناسهٔ خبر: 35497449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرداخت ۱۳۹ میلیارد ریال به سیل‌زدگان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون، برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده خراسان شمالی، ۲ هزار و ۲۶۸ فقره کمک بلاعوض معادل ۱۳۹میلیارد ریال پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

علی محمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ متقاصی برای دریافت تسهیلات بازسازی منازل خسارت دیده از سیل، به بانک معرفی شده است.

وی اظهار داشت: اجرای هزار و ۳۳۹ واحد در مرحله فندانسیون، ۸۰۱ واحد در مرحله اجرای اسکلت و ۲۷۴ واحد در مرحله اجرای سقف است.

محمدی افزود: در اثر بارندگی های بهار امسال، ۶ هزار و ۴۷۵ واحد منزل مسکونی خسارت دیده که ۶ هزار و ۴۵۰ واحد نیاز به بازسازی پیدا کرده است.

وی گفت: تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده که نیاز به بازسازی دارد در نقاط شهری ۴۴۵ واحد و در روستاها ۶ هزار و پنج واحد است.

محمدی خاطرنشان کرد: ۲۵ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر پیدا کرده است.

وی در باره توزیع سیمان در مناطق خسارت دیده از سیل امسال گفت: تاکنون ️۱۴۰هزار پاکت سیمان ️معادل هفت هزار تن از این محصول برای سرعت دادن به کار ساخت منازل و بازسازی مناطق سیل‌زده توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: توزیع سیمان در مناطق خسارت دیده از سیل به صورت رایگان است.

وی افزود: به هر واحد روستایی که نیاز به بازسازی پیدا کرده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می گیرد و برای بازسازی هر واحد شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود.

وی گفت: همچنین خسارت دیدگان از سیل، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی برای جبران خسارت های معیشتی دریافت می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات در نقاط روستایی ۴ و در شهرها ۵ درصد است.

بر اساس این گزارش اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مناطق روستایی خراسان شمالی سکونت دارند که مسکن بیش از نیمی از آنان مقاوم سازی شده است.
۷۱۸۵/۶۰۴۲

نظر شما