شناسهٔ خبر: 35497431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان|سبک زندگی شهدا در جامعه ترویج شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه امروز است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار با عوامل برگزارکننده یادواره شهدای شهرستان سرخه اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در حقیقت تلنگری به تک‌تک افراد جامعه است که مبادا نام و یاد و حماسه‌ای که آن‌ها خلق کردند از یادها فراموش شود.

وی تأکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه امروز است؛ چراکه امروز کشور در جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد؛ بنابراین باید ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس آن پاسداشته شود تا کمترین آسیب از این جنگ متوجه جامعه به‌ویژه نسل جوان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مطالعه وصیت‌نامه شهدا باید موردتوجه قرار گیرد؛ چراکه در آن درس‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از فرهنگی، دینی، اعتقادی، ولایی نهفته است و باید گفت می‌توان درس ولایتمداری و مقاومت و ایثار با خواندن وصیت‌نامه آن دلیرمردان آموخت.

آیت‌الله شاهچراغی اظهار داشت: همه ما در برابر شهدا مسئول هستیم و باید بدانیم که اگر امروز کشور در امنیت و آرامش به سر می‌برد؛ مرهون خون مطهر شهدا و ایثارگران به است که جانشان را برای دفاع از این انقلاب و نظام در طبق اخلاص گذاردند.

وی بیان داشت: برپایی مجالس و محافلی همچون یادواره برای شهدا عامل مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و نام و مسلک شهیدان است و ادای دینی هرچند مختصر برابر رشادت شهیدان محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: باید مرام و مسلک و راه و روشی که شهیدان آن را طی کردند؛ امروز الگوی تک‌تک افراد جامعه قرار گیرد تا بتوانیم راه را از بیراهه و سره را از ناسره به‌درستی تشخیص دهیم و در دام شیاطین گرفتار نشویم.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: باید در برگزاری یادواره‌های شهدا مؤلفه کیفیت برنامه‌ها و اثرگذاری در مخاطبان به‌دقت موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، یادواره شهدا سرخه از سوم تا پنجم مهرماه در گلزار شهدای این شهرستان برگزار می‌شود.

شهرستان سرخه 200 شهید را در ل دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما