شناسهٔ خبر: 35497412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در روزهای آتی؛ پایان آبان ماه زمان کلنگ‌زنی متروی پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در روزهای آتی با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تمام قراردادهای 5 برگی امضا و تحویل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر طی روزهای آینده به طور رسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پردیس بالاترین نرخ رشد نرخ جمعیت را در استان تهران دارد و با توجه به رشد سکونت در این شهر بخش زیرساخت ها و آموزشی اهمیت ویژه تری دارد که مجموعه شرکت عمران در جهت تأمین زیرساخت‌ها عشق آموزشی امروز ۲۵ واحد آموزشی در حال ساخت دارد ، ما در بخش های مسکن مهر هیچ مشکلی در تامین فضای آموزشی نداریم و به موازات سکونت مردم و نیاز سازمان آموزش و پرورش این مدارس تسهیل سازی این سازمان می شود امسال در فاز ۸ از ۸ مدرسه آماده ۴ باب تجهیز و تاسیسات مورد نیاز آن متصل و دو مدرسه به عنوان مدارس اجتماع محور تحویل فعالین بخش های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شد.

هدایت تحصیل دانش آموزان برای اولین بار در فاز 8 را یک اتفاق خوب دانست و گفت: در فاز ۱۱ نیز به نسبت نیاز آموزش و پرورش تحویل آموزش و پرورش شد اما مشکل جدی ما در فاز ۳ به دلیل تعداد واحدهای ساخته شده داشتیم که امسال واحدهای آموزشی آماده بود و امروز پیش دبستانی و فردا مراسم آغاز سال تحصیلی توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران ادامه داد: ما سرانه آموزشی مورد نیاز پردیس را متناسب با جمعیت تأمین خواهیم کرد اما یک مشکل جدی در فاز های قدیم در پردیس داریم که در تامین فضای آموزشی کسری بالایی داریم که این موضوع در شورای آموزش و پرورش نیز مطرح گردید و تلاش می کنیم امسال سه تا چهار مدرسه نیز در فازهای قدیم شهر آغاز و تا سال آینده این کمبود فضای آموزشی در این فازها رفع شود.

وی درباره برنامه های آینده شرکت عمران بیان داشت: برای امسال ۲۵ مجموعه ورزشی در قالب پیمانکاری و مشارکت در ساخت در فاز ۵ آماده تحویل مدارس به آموزش و پرورش بوده و پیش بینی می شود سال آینده مدارس فاز ۵ راه اندازی و شاهد حضور جمعیت دانش آموزی در این مدارس باشیم همچنین مجموعه عمران ۱۰ زمین چمن ورزشی مصنوعی فوتبال را تا آخر سال ساخته و دراختیار همشهریان قرار گیرد.

هدایت به ساخت سرای محله در فاز8 اشاره و مطرح کرد: به دلیل وجود فضای مازاد آموزشی در فازهای جدید این فضا در اختیار مدارس به عنوان مدارس اجتماع محور تشخیص داده و تحویل فعالان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان می شود تا در اوقات فراغت از این ظرفیت ها استفاده شود

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در روزهای آتی

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره افتتاح ها پروژه مسکن مهر بیان داشت: افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در فازهای ۸، ۱۱، ۵ و ۹ طی روزهای آینده به طور رسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در کنار افتتاح واحدهای مسکن مهر پروژه پمپاژ و تاسیسات انتقال آب فاز ۱۱ کلنگ‌زنی حدود ۶ هزار و سیصد واحد از پروژه‌های اقدام ملی و بحث دسترسی دوم فاز ۱۱ را به عنوان پدافند غیرعامل از فاز ۵ به فاز یازده خواهیم داشت.

هدایت اضافه کرد: تقریباً قرارداد اکثر سازنده‌های بد عهد خلعیت شدند که سه مورد پیمانکار داشتیم که از عملکرد شان راضی نبودیم و قرارداد آن‌ها با کمک و همکاری خوب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در فسخ و اقاله کار را به شرکت‌های خوشنام واگذر کردیم برخورد با این شرکت ها بدون کمک و همیاری دادستان امکان‌پذیر نبود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در باره قراردادهای پنج برگی گفت: تمام قرارداد پنج برگی تا به امروز امضا شده است ظرفیت تحویل قراردادها ۳۰۰ نفر در روز است ، مردم برای چهار محور فعالیت به کارگزاری مراجعه می‌کنند که روزانه به صورت سیستمی انجام می شود و مردم نگران تحویل قراردادهای ۵ برگی نباشند.

تمام قراردادهای 5 برگی امضا و تحویل شده است

وی در همین رابطه ادامه داد:در فاز ۱۱ قراردادهای پنج برگی امضا و تحویل و در فاز های ۸و ۵ مشکلی دراین باره نداریم، اما شرکت های محدودی به دلیل اقاله قراردادشان با تاخیر و کندی روبرو بودیم اما امضای آنها نیز در حال اتمام است

هدایت درباره فروش عرصه گفت: ما در جهت حمایت از گروه‌های هدف مسکن مهر این طرح را عملیاتی کردیم و خوشبختانه مردم به مزایای خرید عرصه اشرافیت دارند و استقبال خوبی دارند و توانستیم بر اساس همه این منابع ها را به داخل پروژه ها منتقل و هزینه کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران به عدم افزایش قیمت در پروژه با توجه به رشد قیمت ها اشاره و بیان داشت: مقرر بود قیمت‌ها به روز شود و تاکید مقام وزارت با درصد اعمال تخفیف بالا جلوی افزایش قیمت را گرفتیم اما با به روزرسانی مبالغ و افزایش بسیار ناچیزی این طرح را تا دو ماه آینده تمدید کردیم.

وی با مغتنم شمردم زمان برای مالکان جهت خرید گفت: فرصت خوبی برای مردم بوجود آمده زیرا این قانون در بودجه امسال دیده شده و امکان دارد در سال آینده این فرصت برای مردم وجود نداشته باشد؛ اگر این قانون نبود ما نمی‌توانستیم این اقدام را انجام دهیم.

1150 میلیارد تومان درفازهای مختلف شهر پردیس هزینه شده است

سید مهدی هدایت به 1150 میلیارد تومان هزینه درفازهای مختلف شهر پردیس اشاره و عنوان کرد: پنج هزار واحد افتتاح شده به دلیل نبود نصببیات تحویل نمی شد که هر واحد چهل میلیون تومان هزینه نیاز داشت که کلیه واحدها برای هر واحدها با این مبالغ تجهیز و تحویل شد همچنین1۰ هزار واحد دیگر نیز آماده افتتاح و تحویل آنها آغاز شده است.

وی در خصوص حمل و نقل عمومی در فازهای ۸ و ۱۱ گفت: تاکسیرانی عمومی در فاز ۸ و ۱۱ فعال شده و اتوبوس رانی را هم در حال مذاکره با مجموعه هستیم که امیدواریم اتوبوس ها و مستقر شوند مشکل ایستگاه فاز یازده داشتیم که با نصب ایستگاه در دست انجام است و هم چنین مشکلی در همین خصوص در فاز پنج داشتیم که طی جلساتی در صدد رفع این مشکل نیز بر خواهیم آمد.

مدیرعامل شرکت عمران افزود: در خصوص معارضان ها و تحویل آنها گفت ما امروز پروژه معارض داری نداریم و پروژه‌هایی که امسال شروع شده اند و پروژه‌هایی که به خاطر مشکلات پیمانکاران متوقف شده بود سال بعد تکمیل و اسکلت آن ها امسال به پایان خواهد رسید که تعداد کل شان حدود ۷ هزار واحد مسکونی می باشد.

وی به مشکلات مردم با بانک مسکن اشاره کرد و گفت: در جلسات گذشته مقرر شد با جواد نیز این عملیات بانکی انجام شود اما درصد از هستیم با در اختیار قرار دادن سند عرصه نیز این ضمانت صورت بگیرد به دم نیاز به معرفی ضامن نخواهند داشت سرانه آموزشی گفت ما در پردیس نسبت به سایر شهر ها تغییر کاربری مان در حد صفر است و تنها شهری هستیم که به شدت در بحث تغییر کاربری حساسیت داریم زیرا هم می مجموعه ها نظارت لازم را دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در باره پروژه مترو و زمان کلنگ زنی و مکان ایستگاه های آن، بیان کرد: در خصور زمان کلنگزنی مترو پیش بینی می‌کنیم تا آخر آبان ماه عملیات اجرایی آن آغاز شود همچنین درخصوص ایستگاه های آن نیز در پردیس و ابتدای شهر بومهن در بلوار امام رضا (ع) خواهند بود که تمام اقدامات و تلاش ما این است که ایستگاه های خدماتی و حمل و نقل درون شهری در این مناطق مستقر شوند و به راحتی به ایستگاه‌های مترو و شهرها دسترسی داشته باشند.

هدایت درباره پروژه‌های اقدام ملی خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۴۰۰ هزار واحد اقدام ملی ساخته خواهد شد که دویست هزار واحد به شهرهای جدید کشور ۱۰۰ هزار واحد بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد سازمان ملی و مسکن اختصاص دارد ، امروز از ۱۶ هزار واحد اقدام ملی در پردیس کارهای آماده سازی حدود شش هزار و ۳۰۰ واحد را در فازهای یازده و هشت آغاز کردیم که به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/67016/پ/ث40/ق

نظر شما